carb verplaatsen DLE111

ik ben een ultimate van EMHW aan het bouwen, deze heeft een erg slanke motorkap, waardoor de carb onder de kap uit gaat steken, dit is zonde van het aanzicht.

er is de mogelijkheid om een bubble aan de onderkant te lamineren, maar dat vind ik ook geen kijk,
ik ga nu een spruitstuk maken bestaande uit 2 flensen van RVS 3mm met daar een 90 gr bocht tussen gelast en een bypass leiding zodat de carb 90 gr naar achteren gedraait word,

het is wel eens gedaan bij zenoah motoren, geen idee hoe dat liep, ik hoop echter dat de motor normaal zal blijven presteren, mischien zelfs wat economischer.

zodra ik de onderdelen binnen heb zal ik wat foto's maken en ook de motor testen op een bok.

een vriend van me gaat de flensen waterjet snijden.

het is wel eens gedaan bij zenoah motoren, geen idee hoe dat liep, ik hoop echter dat de motor normaal zal blijven presteren, mischien zelfs wat economischer.
Voor elke zenoah zijn die kant en klaar te koop.

Dat werkt gewoon goed , je moet alleen de bocht kort houden .
En een dikke pakking tussen de delen doen daar mee de carb. niet heet word .
Maak er nu ook een voor een 3W60 heindel die op een Decathlon komt .
(ook de uitlaat maak ik zelf zodat alles onder de motorkap blijft)

Mvg Johan

hoe bedoel je dat de carb niet heet word? hij zit nu verder van heet blok af en zal dus minder snel heet worden... toch?

en heb je een site waar ze verkocht worden? ik ben ze niet tegen gekomen...

onderhand heeft Remon de flensen klaar, en ik ga een krumscheid bocht van 20mm gebruiken , deze is besteld, zodra de flensen binnen zijn zal ik een foto maken.

20121221_084425_zps218f576f.jpg

met gaatjes, de gaatjes zijn onder een hoek van 30gr gewaterjet. zodat de messing pijp niet te stijf tegen de bocht komt te zitten.

Laatst bewerkt:
Ik hat die kleine gaatjes gewoon recht gezet .

Je moet namelijk voor een goede afdichting tussen de gaatjes zorgen .
Anders loopt je motor niet goed en is niet af te stellen.

Komt ook zonder tussen bocht regelmatig voor als ik lees dat de motor niet is af te stellen .;)

Hier een 3W60 die precies dat ook hat .
De oude eigenaar zal straks merken op de club dat de motor gewoon perfekt is voor alle model arten.

Mvg Johan

Ps : hat je nog een paar meer gejet , heb er ook nog 2 nodig voor een bocht.
Grote gat rond 19 mm , tussen de bouten 31 mm

@plotterweld,

dat blok zit er nog wel tussen, het is een 2 cylinder en in tegenstelling tot de 1 cilinder heeft een 2cylinder een flatterventiel, deze heeft een kunststof spacer, bij een 2 cilinder zit de carb rechtstreeks aan dit ventiel geschroefd, er is dus geen noodzaak voor extra pakkingen.

b.t.w. tonny heeft geen 90 graden verzet stuk, zoals ik hem nodig ben...

de bocht is binnen:
20130131_161122_zps5ba3c3b6.jpg

20130131_161158_zps5a3bfacd.jpg

en hier is het bypass pijpje geplaatst:
20130131_161926_zps4d8d5e83.jpg

vanavond even hard solderen en dan zou het moeten werken,
ik heb nog overwogen om het te lassen (tig) maar aangezien ik koper niet gelast krijg aan rvs moet ik sowieso hard solderen dus dan het hele ding maar.

Heb je netjes gedaan;)

Komt er nog een kelk+filter op? (dan wordt hij zuiniger en stiller)

jazeker!! :
echter geen lucht filter..mischien nog wel, maar eerst volstaat de kelk.. (6 € uit china..)

Mijn 111 heeft ook nog steeds geen kelk hoor, daar niet van, maar ik merk dat de motorkap zeiknat wordt:schrik: Binnenkort toch maar eens een 3W kelkje+filter aanschaffen (al roep ik dat al 1.5 jaar, hahahaha)

onderhand heeft de motor gelopen met de bocht tussen de carb en de motor,

hij loopt er prima mee, een verveled ding, als ik de motor uit zet, loopt er een klein beetje brandstof terug uit de carb op de grond/in de motorkap..

weet nog niet waarvan dit is, en probeer ik nog te achterhalen/verhelpen.

zal een filmpje maken van de motorloop..

Afgelopen Zondag de ultimate gevlogen met de aangepaste carb.
Loopt als een zonnetje, en de kist is metafstand de fijnst vli3gende kist die ik gehad heb...
Denk dat de extra minder vaak op het veld te zien zal zijn.

Back