Carbon bewerken

• Topicstarter Topicstarter Rick St.
  • Startdatum Startdatum
R

Rick St.

Guest
Heey, heb vandaag een carbon plaat gekregen voor noppes! En een aardige ook :lol: Maar blijkt dus heel hard te zijn... het is 2 mm dik... en het werd gesneeen/geknipt... met diamantenslijp... Nu zegt hij ook dat het bewerken niet met normaal gereedschap kan gebeuren.. :) Dus heb ook even snel een slijpmachintje met een schijf erop gekregen.... Zou dit gaan lukken.??? aangezien het geen diamntenslijp is:)

Mvg Rick :P

ik zou wel een mond kap en zo op doen het is een gevaarlijk stukje spul :)

Heb trouwens wel mondkapje.... Maar dat gaat wel lukken??

hoi,
Carbon plaat is niets bijzonders het is alleen erg stijf bij een laag gewicht.
ik zelf bewerk het gewoon met "gewone'gereedschappen zoals frezen en normale zagen.
groeten ruud

Hmm.. heb het nu gedaan en het viel verschikkelijk mee!! Heb nu mooi een plaat gemaakt voor mn 1:10 echt super!! Dit draadje kan trouwens wel weer dicht ;) ...

Mazzzll.. Rick

Rc Gek zei:
... Dit draadje kan trouwens wel weer dicht ;) ...
Nee, dat kan het niet, misschien zijn andere mensen ook in dit onderwerp ge-interesseerd en rolt er nog meer informatie uit. Beter carbon informatie in een thread dan verspreid over meerdere.

MBT het lijmen van carbon / epoxy plaat, kan ik twee materialen aanraden:

-epoxylijm, liefst niet de 5 minuten versie (die is relatief zwak)

-methacrylaatlijm (een merknaam is Plexus, maar er zijn ook andere). Houdt bij deze lijm rekening met een minimale laagdikte van 1mm, anders komt het na verloop van tijd weer los. Desnoods even een stukje kunststof of een stukje ijzerdraad in de lijmnaad leggen, zodat je verzekerd bent van die ene mm.

Back