Carbon fighter start niet.

Ik heb vanmiddag mijn carbon fighter binnen gekregen. ik ben al een uur of 3 bezig met het apparaat te starten. Maar niets lukt.

Stappen die ik onderneem om hem te starten:

1 Pompafsluiting naar beneden
2 Op de rubberen kap drukken totdat deze vol zit.
3 Aan de trekstarter trekken.

Nu zou hij aan moeten slaan om vervolgens
de pompafsluiting open te zetten. Echter gebeurd dit niet.

Ik heb nu de bougie er uit gehaald, auto op de kop, brandstof er weer uitgelaten dmv een paar keer aan de trekstarter te trekken.

Bougie er weer in. en de bovenstaande procedure nogmaals doorlopen.

Wat doe ik fout? (ik heb alle instellingen standaard gelaten)

(hij heeft 1x gelopen, ik heb hem toen uitgezet om de kap er op te zetten, daarna wilde hij niet meer aan) Nog geen meter mee gereden :-(

even kijken of je bougie vonkt.
(de bougie eruit halen,met het dopje er nog op tegen de cilinder houden en aan de trekstarter trekken en kijken of er een vonk komt)

Als eerst; vul je woonplaats eens in misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen.
Vaak start een nieuwe motor een maal doordat het stationair hoog staat.
Als eerst probeer eens zonder choke te starten.(pomp afsluiting ???).
Bougie even goed schoon maken met remmenreiniger.
Gas neutraal zetten.
En zeker niet onbelangrijk uitknopje controleren.
snelzoek-ben-je-nieuw-en-heb-je-een-vraag-kijk-eerst-hier-even

Laatst bewerkt door een moderator:
5 reacties met zga de zelfde antwoorden :p
Hoe vaak en op welke manieren kan je mensen uitleggen hoe ze een motor moeten starten.:(
Ga eens bij mensen langs die weten wat ze doen en vraag 1:1 uitleg.
(sorry maar kan er niets anders van maken):rolleyes:

Die manieren die vermeld worden werken niet voor mij :-S zoals in het boekje staat werkt voor geen meter.

Maar het is gelukt op de volgende manier:

1 - choke open zetten
2 - Ligt gas geven
3 - soepel (rustig) aan de starter trekken op het moment van gas geven.

Lopen in 1 x :-)

1 tank rustig ingereden. wel 2 keer een flinke steen geraakt. kromme as waarmee het wiel gesteld kan worden. Dat wordt sleutelen.

Choke open wat is dat (geen choke dus) stationair goed afgesteld.
motor start.
hehe had ik toch al gezegd.

PS NOG JE WOONPLAATS NIET INGEVULD (hoeft niet natuurlijk maar kan makkelijk zijn)

Done. sorry was wat traag :-) ik heb hem weer in elkaar zitten. na een middag rijden had ik de stelassen voor de camber krom (weet de naam er niet van). Terugbuigen was een kriem, snap niet dat ze zo snel krom zijn getrokken.

Stuurstangen en of pennen Krom. dan zal je vast ergens tegen aan gereden hebben.
Terug buigen even in een bankschroef en een pijpje er op zetten.
Weet niet hoe handig je bent natuurlijk maar alles kan kapot en gemaakt worden.

Stuurstangen en of pennen Krom. dan zal je vast ergens tegen aan gereden hebben.
Terug buigen even in een bankschroef en een pijpje er op zetten.
Weet niet hoe handig je bent natuurlijk maar alles kan kapot en gemaakt worden.

De draagarm is het volgens mij.

Ik heb de as losgehaald, de brander er op gezet (terwijl hij in de bankschroef zat) en toen met een buis rechtgebogen.

Alles is weer in orde. Enige wat ik nog niet heb kunnen vinden in de handleiding is het aftellen van de remmen. Ik vind het remmen erg slecht gaan. je kunt in ieder geval niet "vol in de ankers". weinig verschil tussen remmen en uitrollen. Voor de rest een pracht van een machine!

volgende keer geen brander gebruiken.
pak een goede hamer en een vlak stuk staal om dergelijk recht te slaan (buigen)
warm maken is vaak verzwakking.
(zoals gezegd hoe handig ben je)

Zal wel een turnbuckle geweest zijn maar dan moet je een flinke klap gemaakt hebben.... Wees blij dat dat de schade was, het kon erger zijn. Overigens controleer de schroeven op de scharnierkogels van de stuurblokken, die zitten erg los en draaien zo los.

Niet de enige schade, bodemplaat is aan de voorkant verbogen en de camber adjustment.

Met een hamer op een as slaan is kansloos. Er zit een schroefdraad aan, die wil je niet kapot slaan. Als daar braampjes aankomen of het schroefdraad kapot heb maakt hij het plastic schroefdraad in de andere delen kapot. In mijn geval de wishbone. Dus voorzichtigheid is geboden zolang ik met plastic onderdelen werk.

[edit]
Ik ben handig genoeg om iets te repareren. echter of het een bestpractice is dat zal ik met vallen en opstaan moeten leren :-)

Niet de enige schade, bodemplaat is aan de voorkant verbogen en de camber adjustment.

Met een hamer op een as slaan is kansloos. Er zit een schroefdraad aan, die wil je niet kapot slaan. Als daar braampjes aankomen of het schroefdraad kapot heb maakt hij het plastic schroefdraad in de andere delen kapot. In mijn geval de wishbone. Dus voorzichtigheid is geboden zolang ik met plastic onderdelen werk.

[edit]
Ik ben handig genoeg om iets te repareren. echter of het een bestpractice is dat zal ik met vallen en opstaan moeten leren :-)

Als je je as recht wilt slaan waar schroefdraad op zit, draai er een paar moertjes op en sla daarop, dan beschadig je het schroefdraad niet.

Mag ik vragen wat je met je wagen hebt gedaan dat je al zoveel schade hebt?

wel erg veel schade na een middagje rijden..
Doe ik je in een half jaar of misschien zelfs een jaar nog niet eens na..

Back