Carbon frame logo 500/600

Zag net op de site van mikado dat ze het carbon frame gaan uitleveren. Ik moet zeggen dat het er heel netjes uitziet. Maar vraag me af of er voordelen zijn kwa vliegeigenschappen? Langere batterytray is zowat het enige voordeel dat ik direct kan opnoemen.
LOGO-500-600-Carbon-Fiber-Chassis-04346_b_1.JPG

Zag net op de site van mikado dat ze het carbon frame gaan uitleveren. Ik moet zeggen dat het er heel netjes uitziet. Maar vraag me af of er voordelen zijn kwa vliegeigenschappen? Langere batterytray is zowat het enige voordeel dat ik direct kan opnoemen.

Voordelen qua vliegeigenschappen waarschijnlijk niet zo heel veel, eerder nadelen vanwege meer gewicht.
De voordelen moet je anders zien. Het frame is stijver, en kan om die reden meer power verwerken. Ook het derde hoofdaslager draagt daar leuk aan bij, en natuurlijk het "standaard" ingebouwde extra lager voor je motoras is een behoorlijke plus om nog meer power te verwerken. Ook zal je niet meer een Lipo doorboren door motoras/tandwiel of hoofdas/tandwiel.
Een langere batterytray zie ik nog zo niet, maar de batterytray is wel een fractie ruimer (breder).

Vriendelijke groeten,
Aldert

voor een Logo 400 kost het frame links + rechts ongeveer 20 à 25 euro
voor Logo 500/600 kost het complete plastic frame +/- 55 euro

Voordeel van carbon frame is dat de lagers makkelijker te vervangen zijn denk ik, verder moet het een erg stijf frame zijn maar dat vind ik van de kunststof uitvoering ook al.Ziet er wel gelikt uit misschien een kleine kiek betreffende de logo 700?

Voordeel van carbon frame is dat de lagers makkelijker te vervangen zijn denk ik...

Kan ik me bijna niet voorstellen, het stelt namelijk echt niets voor bij het kunststof frame ;). Snapring los, 3 ballinkjes los en je trekt zo de hoofdas met kop er kompleet uit. Lagertjes druk je er dan zo uit, 5 minuutjes totaal werk misschien ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert

Kwa vliegeigenschappen zal het niet heel veel uitmaken, maar er zitten wel een aantal
mooie innovaties in:

- 3de lager voor de hoofdas
- ingebouwde counterbearing voor de motor
- Groot koeloppervlak bij de motorsteun waardoor de motor minder warm wordt
- Koeloppervlak voor de esc op de voorkant, op het uitstekende deel pas precies
een Jive
- Iets meer ruimte voor de accu's

Gr. Bas

Back