Carbon main blades Blade 450 3D

Ik ben nu al een tijdeje aan het zoeken naar carbon main blades voor mijn Blade 450 3D. Blades met dezelfde lengte is geen probleem, alleen vind ik er geen waarvan de grips breed genoeg zin. De originele houten main blades hebben een grip van 6.60mm breed, bij de meeste carbon fiber types die ik vind is dit hooguit 5mm. Als je de site van HH zelf mag geloven passen zelfs de mainb blades van de 450X er niet op. Zijn er mensen die carbon main blades hebben op hun 450 3D

je bedoelt dikte denk ik, ipv breedte...

Doorgaans zitten er bij de goede merken vulringetjes bij.
als het blad dan dunner is dan wat in de grip hoort, kun je de ruimte hiermee opvullen.
Als je maar zorgt dat de bladhouder niet vervormt met aandraaien!!!!

Edge levert vulringen bij zijn bladen zoals Student al aangaf. Alleen zijn deze minimaal net zo breed als de bladhouders.

Als het gat maar goed is, en de opvulling sterk..
Edge gooit deze ringen erbij, en er zijn meer merken die ze erbij doen.

2 mm is wel wat veel, maar niet onoverkomelijk
Je bladen strekken toch wel door de centrifugale kracht, en de bout houdt het op zijn plek.
Enigste nut van die ringen is om de bladen op dezelfde plek in de houder te houden.
En om de ruimte op te vullen zodat je alles een beetje aan kunt draaien, en de bladen wat stroever in de houder kunt zetten.

De ringen op de Logo 700 zijn 5mm per stuk! 2mm moet dus absoluut geen probleem zijn ;-)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Even bekijken of de shims afzonderlijk te krijgen zijn, edge levert in totaal slechts 0.8mm per kant bij hun blades

Back