carbon op carbon verlijmen

• Topicstarter Topicstarter marcel vd graaf
  • Startdatum Startdatum
M

marcel vd graaf

Guest
hallo allemaal ik zit met een carbon lijm vraag
ik wil in een carbon buis van 6 mm een 4 mm carbonstaafje lijmen
zodat het een geheel vormt dus dat de voledig tussen het carbon komt
Dus daar komt hij welke lijm moet ik daarvoor gebruiken.
In de andere topics die hier zijdelings mee te maken hebben kom ik de lijmsoort epoxie veel tegen maar dit is een lijm soort is er dan ook een merk naam en als er een andere lijmsoort is die beter is dan graag

Waarom niet gewoon een 6mm rond staafje gebruiken ?
In deze toepassing splijt deze omdat de staaf linear (ja ik heb wat geleerd door het lezen van jullie post) carbon is en niet gewikkeld
dus eigenlijk moet de lijmlaag meehelpen aan de constructie
mvg
marcel

beide carbondelen schuren ( dus ook binnenzijde).
Vervolgens UHU plus gebruiken als lijm en deze op de verwarming uit laten harden. (wel zorgen dat de lijmen er niet uitloopt).

( het zou wel veel sterker zijn je de "luchtspleet kan opvullen met bv carbon strengen).

Ik verlijm carbon altijd met Epoxy lijm. Op ruw carbon (dus niet mooie glimmende buizen) lijmt dit perfect. Ook lastig los te krijgen ;) Secondenlijm kan ook maar is minder sterk. Voor buizen in buizen fixeren werkt het wel goed. Zit alleen wel erg snel vast.

sorry voor de onvoledigheid de buis is binnen 4mm en de staaf is eigenlijk 3.9 dus de ruimte is er wel maar nihiel
buis en staaf glijden nettjes in elkaar
en secondenlijm is niet goed is al geprobeerd bij een flinke tik laat de secondenlijm los

groet marcel

als die spleet 0,1 mm dan gewoon UHU plus gebruiken en op de verwarming leggen. daar gaat ie niet meer los!!!

Mijn ervaring met sec lijm is hetzelfde. Als de lijm niet in het materiaal kan intrekken dan gaat het met een schokbelasting vaak los...

bedankt voor de info hier kunnen we wat mee

groet marcel

Wil je de beste lijmverbinding die er bestaat???? gebruik dan 3M DP-490 op mn werk gebruik ik het vaak............oh ja... ik werk in de Carbon-Fibre industrie.

Back