Carbon pushrod voor X400

Hi,

Vanmiddag een carbonnen staart aansturing voor de X400 gemaakt. Ik heb de servo nog op de orginele plek (dus niet met 'beugels' op de tailboom) zitten en vraag me af of ik de pushrod zonder verdere ondersteuning zal gaan gebruiken.... Pushrod loopt dus zonder ondersteuning van ball-link naar ball-link..... iemand enig idee of dit goed gaat?

Groet, vincent

ik heb een dun 1mm carbon staafje maar die ondersteun ik alleen bij de horizontale fin. Ik heb de heck servo dan wel op staartbuis zitten...

kijk gewoon of er veel kracht nodig is om de bladen te verdraaien zonder dat de servo beweegt. Als je flink moet drukken is het niet erg.

Vincent,

ik gebruik hiervoor altijd carbon-buisjes.
op mijn Logo heb ik er een met inwendige diameter van 3 mm en op mijn T-rex met een inwendige diameter van 2 mm.

Zijn veel stijver als gewoon staf matriaal. Ik heb dat op mijn Zoom gehad (stafmateriaal), maar als dat niet werd ondersteund, merkte ik, bij sturen dat eerst het stangetje boog en pas daarna de heck-rotor omging.

Met buisjes nooit geen last van gehad.

M.vr.gr.

Theo de Kramer

Hi,

Dank voor jullie antwoorden. Ik ga het er gewoon mee doen. Voor jullie beeld: het is een buisje met buitenmaat 3.5mm Lengte 27 cm. Geheel is superstijf!

Groet, vincent

P.S> bevindingen worden te zijner tijd gepost....

winkje zei:
Hi,

Vanmiddag een carbonnen staart aansturing voor de X400 gemaakt. Ik heb de servo nog op de orginele plek (dus niet met 'beugels' op de tailboom) zitten en vraag me af of ik de pushrod zonder verdere ondersteuning zal gaan gebruiken.... Pushrod loopt dus zonder ondersteuning van ball-link naar ball-link..... iemand enig idee of dit goed gaat?

Groet, vincent

Vincent

ik vlieg op elke elektroheli met een koolstof aanstuurstang voor de heck.
Deze hangt vrij tussen servo en heckpitchhevel.
Geeft nooit problemen bij mij.
Ook op mijn trexen had ik dat aldus en nooit geen probleem gehad.
Dus.............

vr.gr.

Joyce

Joyce,

Dank je wel voor de bevestiging van mijn vermoeden! Lijm hardt nu keurig een dagje uit en morgenavond monteer ik het geheel.

groet, vincent

Back