carbon schoonmaken

• Topicstarter Topicstarter nismo46
  • Startdatum Startdatum
N

nismo46

Guest
hallo allemaal,

ik ben bezig mijn evo2 weer helemaal compleet schoon te maken, dus compleet uitelkaar gehaald, lagers in de wasbenzine, kunstof in een warm sopje, en toen kwam ik bij de carbon onderdelen, ze hebben niet meer echt de mooie glans zoals het was toen het nog nieuw was, weet iemand hoe je het weer mooi ( glimmend ) schoon kan krijgen? alvast bedankt groetjes marco

ik weet van wd-40 dat warneer je het op kunstof gebruikt dat het weer mooi zwart word, maar word het dan niet vet?

ok thnx! ga het zo eens proberen, jullie horen wel of het is gelukt :D

RClipse zei:
Lagers in de wasbenzine? Lopen ze dan weer soepel? :roll:

jep, werkt echt perfect, ik gooi al me lagers en draaiende ( allu/ijzere ) delen in de wasbenzine, daardoor komt het vuil goed los, het is nog goedkoop ook, 1 liter is ongeveer 1.50 euro.

Oh oke weet ik dat ook zal ik zeker de volgende keer gebruiken! 8)

Natuurlijk lopen lagers goed als je ze door de wasbenzine haalt, dan is al het vuil eruit. En alle lagerolie ook, dus je lagers lopen soepel, maar dat doen ze niet zo heel lang, omdat ze niet gesmeerd zijn.
Wat je in je lagers moet spuiten is altijd onderwerp van discussie, maar met lagerolie zit je altijd goed :wink:. Sommige mensen doen er ook WD-40 in, maar dan moet je wat vaker smeren.

idd, autowax, heb ik ook al gedaan bij m'n TA04....werkt ook om je lexan bodies weer mooi blinkend te krijgen trouwens :wink:

met jack the gripper krijg je ook je kappen mooi schoon en me chassi ook van me mission.( is geen carbon)

mwah beetje zonde om me sjaak de gripper daarvoor te gebruiken. tis redelijk goed gelukt met wd-40, een aanrader dus! thnx

carbon gaat bij mij ook gewoon in 't sopje :)

Lagers doe 'k met de serpent ball-bearing-lube... maar 'k heb dan ook serpent lagers... :P

ik heb peak bearing lube ...maar zo heeft iedereen wel wat anders.

Back