carbon staafjes ter versteviging vleugel

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist 2 carbonstaafjes van 3mm geplaatst in de vleugels van mijn easystar 2. Mijn easystar gaat vrij snel en wil hem in de toekomst voor fpv gebruiken. vandaar mijn keuze om te verstevigen. Ik heb op diverse bouwverslagen mensen gezien die dit aanraden. Alleen nu kom ik wat tegenstrijdige verhalen tegen... de een zegt wel doen en de ander niet. Ik heb de staafjes op ongeveer 7 cm van de voorzijde geplaatst.

Weet iemand of dit kwaad kan? Ik heb nog geen testvlucht gemaakt ivm het weer. Of moet ik ze weer verwijderen? Ik las verhalen over flutter wat kan onstaan als je de staafjes te ver naar voren plaatst?

Ik hoor graag adviezen!

Groeten.

Ik heb wat funfighters, kleine snelle schuimpjes en die hebben allemaal carbon staafjes in de vleugel.

Moet prima gaan, kan me voorstellen dat als je de staafjes tegen de voorlijst van de vleugels plakt alleen de voorkant van de vleugels steviger wordt en de rest van de vleugel er wat bijhangt (overdreven gezegd)

Er zit natuurlijk ook nog de spar in het midden van de vleugel, en onderzijde heb ik voor een deel getaped tot uiterste puntje van de vleugel. Is wel een mooi strak geheel geworden trouwens. Nu maar wachten op mooi weer :-). Ik zal ook nog wel een foto posten.

Back