Carbon ta-05 chasi welk?

• Topicstarter Topicstarter Guke
  • Startdatum Startdatum
G

Guke

Guest
Ben mijn TA-05 IFS aan het upgrade voor binnen rijden nu zou ik graag een Carbon chasi aanschaffen maar welke van deze 2?

3Racing
S t e l l a m o d e l s - for RC products!

Tamiya
S t e l l a m o d e l s - for RC products!

Ok de prijzen zijn een groot verschil maar de 3racing heeft al een hoop meer onderdelen erop . Welke moet ik nemen of zou ik best nemen ?

En nog een klein vraagje kan deze demper set op mijn TA-05IFS chasi?
Tamiya TRF Special Dmaper Set (Hard BK) 42102 - Damper Set - rcMart.com -

Standaard auto vliegt uit mekaar als ik er mee reed dus of hij goed genoeg is laat ik in het midden :p.
Nuja ik ben een carbon freak kan je bv makkelijk zien aan mijn fiets dus ik zou toch graag een carbon frampje eronder pleuren welke van de twee :D .

En over 3Racing ben ik wel te spreken heb er een hoop HOP UP part's van en vind ze toch goei kwaliteit .

Ik heb die van Tamiya gehad en vond die wel fijn. voor de kwaliteit ga ik voor de Tamiya, maar omdat ik de badkuip zo vervelend vind sleutelen zou ik achteraf voor een V3 versie van het 3racing chassis gaan ;)

wacht die van tamiya is van de TA-05R of niet?
Die is beter dan de 3racing.

Je hebt nu de budget TA-05 zeker.
Dan die van de R versie pakken.

Dat is onzin, in het tamiya chassis zit een stuk minder flex. Daarnaast voelt deze ook veel degelijker aan dan het standaard plastic chassis. Ook het 3racing chassis is van redelijke kwaliteit voor de verandering;)

Flex genoeg. juiste afstelling en zelfs de goedkoopste versie rijd goed.
ding is wel wat zwakker.

klopt en daarom denk ik dat het orginele ding om mee te beginnen beter is, heb je wat meer grip. De carbon versie is denk ik uit eindelijk wel beter.

Maar van de 2 zou ik de tamiya nemen.

Ik heb jaren gereden met de eerste versie van de 3Racing conversie.

Die is van uitstekende kwaliteit.

Het enige dat we stuk kregen was een van de twee stuur hevels.
Die was van net iets te dun blauw alu.

We rijden nu overigens met het standaard badkuip chassis,
een echte goede servo geeft meer voordeel dan een beter chassis.

Wel heb ik een flink aangepaste set-up ontwikkeld voor de Ta-05.
Met een sterk verhoogt roll-center en anti dive.
Voor binnen(Tapijt) heb ik ook een extra dikke stabi voor de voorkant gemaakt.

Persoonlijk zou ik niet meer met een TA-05 kiezen als je met carbon wilt rijden.
Dan kies je beter voor een TRF415 ( msx of mre ) of de 416.

Mijn advies: koop geen conversie kit maar een 415 of een goede servo ( Kopropo 2413 )

Laatst bewerkt:
Voor een trf wacht ik nog eventjes af had gehoord dat er een nieuwe op komst was. En ik wil gewoon kijken hoe goed en hoe ver je met een TA-05 IFS geraakt :mrgreen:. En een deftige servo komt er sowieso op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back