Carbon vleugel verbinder gaat zeer stroef in vleugel

Ik heb een Vikos F3F. Ik heb dit model een aantal maanden niet gebruikt en nu blijkt dat de`carbon vleugelverbinder bijna niet meer in de vleugel wil. Dit was nooit een echt probleem. Ik heb het maar niet geforceerd want ik ben bang dat ik hem dan niet meer uit de vleugel krijg.
Mijn vraag is nu of jullie ervaring hebben met smeermiddelen? Zou WD40 een optie zijn?
 
Het is me gelukt om de vleugel verbinder weer enigszins gangbaar te maken. Autowax en kaarsvet hielp niet. Uiteindelijk hielp polijsten met WD40 . De vraag is nu of de WD40 op termijn de situatie niet erger maakt
 
ik zou het wel proberen overal uit en af te krijgen..
wordt plakkerig, zand en troep blijven dan aan de buis en in het gat hangen, schuurt de boel verder (lange termijn)
in theorie zou het niet in mogen vreten of zoiets.
 
Waarom in vredesnaam polijsten met wd40 o_O
WD 40 is een water verdrijver en geen smeermiddel oid, waterproof schuurpapiertje 1000 of 1500 en wat lauw water (anders krijg je kouwe jatten) en even glad schuren tot het er fatsoenlijk in past, als je smeermiddel nodig bent dan gewoon nog even ietsje verder schuren….. past het echt niet dan gewoon een hamer meenemen :D
Vraag me wel af waarom het nu ineens slecht past en voorheen wel goed :rolleyes:

owja… kijk wel uit voor splinters, carbon is klotezooi wat betreft splinters…… auw auw :mad:
 
Waarom in vredesnaam polijsten met wd40 o_O
WD 40 is een water verdrijver en geen smeermiddel oid, waterproof schuurpapiertje 1000 of 1500 en wat lauw water (anders krijg je kouwe jatten) en even glad schuren tot het er fatsoenlijk in past, als je smeermiddel nodig bent dan gewoon nog even ietsje verder schuren….. past het echt niet dan gewoon een hamer meenemen :D
Vraag me wel af waarom het nu ineens slecht past en voorheen wel goed :rolleyes:

owja… kijk wel uit voor splinters, carbon is klotezooi wat betreft splinters…… auw auw :mad:
Niet polijsten met WD40 maar eerst polijsten en toen een klein likje WD40. Ik dacht dat WD40 ook een smeermiddel was en het resultaat was dat ik de vleugelverbinder weer in de vleugel kreeg ( en er weer uit!!) Maar ik zie inderdaad het gevaar dat de WD40 vuil aantrekt. Ik ga de boel dus weer schoonmaken. Waarom nu dit probleem? - waarschijnlijk vuil…
Gewoon met een hamer er in slaan - lijkt me een heel slecht plan! Hoe krijg ik mijn kist dan weer uit elkaar?:eek:
Ik ga verder met polijsten!!
 
Waarom ?? Nou… als je die pijp er met de hamer in rost dan verlies je hem ook niet zomaar :D

Als je de pijp er na het polijsten/schuren weer netjes passend hebt dan kan je hem natuurlijk gerust met wat (auto)wax poetsen, dan glibbert het er zo in en heb je niet het risico van vastplakkend zand/meuk
 
WD40 is prima om je zadel van je motor mee schoon te maken.
Met carbon moet je niet in de buurt van WD40 of siliconenspray komen.
Gewoon korreltje 1500 of nog fijner.
Dan sealen met was (autowas of polijstmiddel).

GJ
 
WD40 is prima om je zadel van je motor mee schoon te maken.
Handig om te leren jodelen. Eerste keer remmen kneus je je noten op de tankdop.

Hans
 
Wil degene die geen busje WD40 heeft dan nu opstaan?
Het is zelfs nuttiger dan een paperclip, en dat was al een wereld-uitvinding.
 
Buiten de modelbouw gebruik ik siliconenspray voor van alles, liever dan WD40. Wat zou er tegen zijn om in dit geval siliconen te gebruiken?
 
Buiten de modelbouw gebruik ik siliconenspray voor van alles, liever dan WD40. Wat zou er tegen zijn om in dit geval siliconen te gebruiken?
siliconen kan voor dit geval ook prima, zelf mijd ik het zoveel mogelijk omdat ik ook nog wel eens wat spuitwerk doe, en siliconen en spuitwerk is geen goede combi
PTFE (teflon) spray heeft mn voorkeur, dit is echt een dry lube en laat dus geen vettig laagje achter
 
Buiten de modelbouw gebruik ik siliconenspray voor van alles, liever dan WD40. Wat zou er tegen zijn om in dit geval siliconen te gebruiken?
Van alles, als ik het op mijn werk gebruikte koste dat gelijk mijn baan.
 
Prima "spul" als je een naad wil vullen die flexibel moet blijven.
En met een beetje aandacht is dat jaren waterdicht.

Je moet het niet ergens willen inspuiten o.i.d. denk ik. ;)
En als je er later nog eens iets over wil schilderen heb je ook een uitdaging.
 
Dus het wordt polijsten en daarna Teflonspray? Klinkt goed - gaan we doen! Wederom allen dank voor de goede adviezen en ik laat natuurlijk nog even horen wat het resultaat is geworden.
 
Back
Top