Carbon Wes-technik 8*4 Prop

Hallo F3p'ers.

Ik zit met een probleem, je raad het al. Mijn prop is gesneuvelt.
Ik was aan het vliegen en een oude Fendt Tractor werkplaats
met mijn Yak 55. 6.30 minuten mooi kunnen vliegen. beetje rollende cirkels,
stalturns en zo. Je weet wel. Totdat je op een begeven moment de grens dus gaat opzoeken. En dat kan niet goed gaan. Conclusie. zat met mij Yak 55 tegen het dak in een stalturn. ( dak 5 m hoog) . En mij Carbon prop breek presies af op het ijzertje
waarmee de prop vast zit aan de Strecker motor. Kun je dit Lijmen, of moet ik een nieuwe prop kopen?

Advies graag.

Grt.
 
Afhankelijk van de breuk zou ik hem eerst eens gaan lijmen. Zoveel kracht komt er nu ook weer niet op die prop te staan, en afdanken kan altijd nog. Als je het niet aandurft geef je hem maar aan mij ;) Lijmen zou ik gewoon doen met secondelijm.
 
Je kunt dit inderdaad gewoon terug lijmen met groene zap.
Wel even ervoor gaan zitten, zodat je zeker weet dat hij weer goed gecentreerd zit en dat je prop niet schuin zit ten opzichte van het aluminium hubje.
 
Goh waar blijven de moraalridders ;)

Na droging prop nog iets proberen te verstevigen met wat losse draadjes carbon erbij geplakt
 
Als het hele blad van de Hub af is dan kun je dit gewoon teruglijmen, wel nauwkeurig doen zoals Jeroen aangeeft. Extra verstevigingen zijn dan niet nodig, de sterkte van de prop in de lengte-richting is niet aangetast. Is er maar 1 zijde afgebroken dan wordt het een ander verhaal, dit wordt lastig lijmen en dan is de sterkte wel een kwestie.
Volgende keer een GWS 8x4.3 erop stekken als je tussen dat grof-stoffelijk materiaal gaat vliegen, voordeel trekt er ook nog iets harder aan, nadeel accu is sneller leeg.

Rick
 
Hallo ik had een vraagje ik heb nu een GWS EP-0947 Proppeller op mn Schockflyer Doet het er goed mee enz ;) maar mijn vraag waarom hebben sommige een carbonne en loont het zich om er ook eentje te kopen :confused:
alvast bedankt Groetjes
 
Omdat die motoren die wij gebruiken( Strecker )erg ligt zijn.
Over het algemeen is alles ligt, de meeste modellen zitten rond de 120 gram.
En om daar dan een propje van 6 gram op te zetten als je er ook een op kan zetten van 2 gram.
Dat is 4 grame die je anders moeilijk uitbespaart.
Want 120 gram of 116 gram is een toch wel een verschil.

Grt.
 
Laatst bewerkt:
De winst aan gewicht bij het gebruik van de super lichte carbon props moet vooral gezocht worden in de afname van het gyroscopische moment als je haaks de bocht omgaat.

De winst in totaal vlieggewicht is leuk meegenomen, maar was niet de opzet.

Vooral in de Aeromusical klasse, waar doorgaans met wat grotere props als 9x5 wordt gevlogen, is de afname van het gyroscopische moment goed merkbaar. Hierdoor blijft het model beter op koers na extreme bewegingen.

Hier een voorbeeld van zo'n Aeromusical. http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/Derkam2008-pr.wmv
 
Al een prop gevonden??
Is het niet gewoon mogelijk om een GWS heel dun te schuren en voor stevigheid een carbon staafje met secondelijm op te plakken?
 
Nee het gaat er niet om dat het nou zou super licht moet zijn. De as van een strecker motor is 2mm rond,en daar heb ik geen propmenemer voor.
Ik heb het liefste dus een wes 8*4.

Grt.
 
Laatst bewerkt:
dus de as van een strecker is 2mm?
Ik kan wel eens een lichtgewicht nylon propsaver maken voor een strecker.
zo moeilijk is dat niet.
 
Al een prop gevonden??
Is het niet gewoon mogelijk om een GWS heel dun te schuren en voor stevigheid een carbon staafje met secondelijm op te plakken?

Ja ik heb een carbonne prop merk er niet zoveel van hij is aleen wat lichter en het ziet mooier uit :p Groetjes
 
Back
Top