carboon 400 valt 1sec uit tijdens het vliegen?

allereerst heb ik een nieuwe regelaar (rce-bl 25 t) en een nwe brush motor (rcm-bl420lf 3200kv)van align erin geplaast en na een vlucht of 5 begon de regelaar te verbranden (rook) . nu heb ik terug dezelfde (nwe) erin en wordt niet zo warm meer maar valt soms 1seconde uit? heb de heli al laten afstellen in een zaak van heli's maar vinden het probleem niet ?

bij mij was de oorzaak een slecht soldeer werkje bij de stekkers naar de motor. zeker even de moeite waard om naar te kijken lijkt mij.

Kan een ontvanger storing zijn. Misschien dat de regelaar de motor uit zet als hij storing ontvangt.
Dit doen de Castle creations regelaars ook.

heb nog een nwe ontvanger liggen zal die eens gebruiken want deze zat in de heli toen ik hem kocht en heb dezelfde zender gekocht dat die persoon mee vloog,vandaar dat die ontvanger er nog op zat ;. even proberen;

ik had gedacht dat het aan de lipo lag ,omdat ik gewoon laad zonder balanser (3 cellen 1500mah) :roll: ,zou het dat ook kunnen zijn of niet?

ik laad mijn lipo's ook zonder lipo balancer, na een vlucht of 5, laad ik elke cel appart op via de balancer kabel aan de lipo. En heb geen enkele problemen zonder "lipo balancer" lader zelf gehad.

kijken of je BEC erg warm wordt.
dat geeft aan of de servo's teveel stroom trekken.

Back