carboon 450 in hughes 500

Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een carboon 450 (BMI) in een Hughes 500 model.
Ik heb hem ingebouwd, en hij vliegt maar krijg hem toch niet helemaal goed afgeregeld. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? (liefst in de buurt van Antwerpen (Edegem).

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Nee, niet in de buurt. Wat is je probleem dan Johan? Mogelijk kan ik, of iemand anders, je op een digitale wijze van dienst zijn?

Het probleem is begonnen met het verzetten van de servo die de staart aanstuurt. Om de carboon 450 in te bouwen in de Hughes 500 moest ik de servo verzetten tot helemaal voorraan, ja en toen was het om zeep....:confused:
Ik heb de servo dan zelf opnieuw willen afstellen tot enkele uren later, per ongeluk, de idle up stond ingeschakeld met als resultaat een crash.
ik heb gevraagd aan de man van de winkel (Baillien in Antwerpen) om de servo af te stellen, maar ja bij thuiskomst moest ik de servo toch net ietsje verplaatsen om in te bouwen met het resultaat dat hij dus niet "goed" vliegt.

Als ik hem bijstuur dan gaat hij de hele tijd door naar die zijde, stuur ik tegen dan weer de hele tijd naar die kant enz...

Ik neem aan dat de servo toch niet zo goed staat afgeregeld maar ja ik durf er niet zelf aan te beginnen want ik denk dat ik meer fout ga doen dan goed! Ik heb ook eens vernomen dat hij niet in REV mode of zoiets mag staan om de staartservo af te stellen????

Dus alle hulp om dit probleem op te lossen (afstellen staartservo?) is welkom.

Alvast bedankt
Johan

Op zich toch niet zo'n probleem Johan.

Heb je bij de aankoop van de body een andere, dan wel langere, tail push link gekregen of heb je die van je eigen heli gebruikt??

Simpel en grof uit gelegd;

1 zender aan zetten.
2 ontvanger aan schakelen in de heli.
3 Gyro zich laten centraliseren.
4 Armpje op de staart servo zou nu in een hoek van 90 graden moeten staan, (zo niet even de servo arm losschroeven en in die hoek zetten?
5 Kijken of de tail rotor bladen gecentreerd staan, (zo niet ook deze afstellen).
Controleer of de gyro zijn werking nog heeft door de heli op te tillen en heen en weer te schudden waarbij de staart bladen een ander positie moeten kiezen tijdens het bewegen.

Het mooiste is nu om de heli op een test tafel te zetten en zijn werking te controleren. Als je die niet hebt voorzichtig buiten de heli optoeren en kijken wat hij doet.

Doe voorzichtig om nog meer schade te voorkomen. Als je er niet uitkomt zou ik je voorstellen eens naar een vliegclub te gaan voor meer informatie.

Zorg dat je iets meer technische kennis opdoet voordat je gaat bouwen en tegenslagen ga ondervinden.

Veel plezier van/met je heli

Je kan je staartservo niet ongestraft in de lengte richting verplaatsen met dezelfde stuurstang... dan staan je staartbladen verre van 0 graden pitch..

Zoals Guardian al zegt:

Heli aan, gyro laten initialiseren, stuurarm staartservo op 90 graden, (haaks op de servo) trim op 0 en kijken hoe de staartbladen staan. Als je ze met de voorkant naar elkaar toe vouwt, zouden ze recht tegenover elkaar moeten staan, dus 0 graden pitch. Staan de bladen uit elkaar dan is daar je probleem.

En dat de servo heen en weer kruipt, is heel normaal als de gyro in HH modus staat. Zorg gewoon dat de servo op zijn eindpunten niks forceerd, dus er mag niets klemlopen.

Back