Carburateur diesel - rc

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door lamberto, 20 jan 2020.

  1. lamberto

    lamberto

    Lid geworden:
    12 okt 2008
    Berichten:
    216
    Locatie:
    stadskanaal
    Ik zag dat PAF in Duitsland carburateurs verkoopt voor kleine
    dieseltjes. Mijn vraag:Wat is het verschil tussen een carburateur voor een "dieseltje" en voor een glow motor.?

    Sent from my FIG-LX1 using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Voornamelijk de doorlaatdiameter van het kanaal.
    Diesels volstaan met veel minder mengsel per tijdseenheid.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.961
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou nee hoor.... een diesel komt qua brandstof/luchtbehoefte dichter bij een benzinemotor dan bij een gloeiplugger, dus het predominante verschil zal toch het verloop van de brandstofdosering bij het openen of sluiten van het gas zijn.

    Mogelijk interessant voor ombouw van glow naar benzine, want daar zouden deze carburateurs ook wel eens best wel geschikt voor kunnen zijn.
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Toch is die veel kleinere doorlaat altijd, nou ja ;): vaak , het eerste wat mij opvalt.
    Overigens zie ik op het plaatje van PAF geen geavanceerde mengselregeling. Meer een fase2 carb met stopschroef en airbleed. Op zich zijn diesels minder kritisch met afstellen, dus dat zal dan wel gaan...
    Overigens zie ik op omgebouwde glowmotoren juist wel de originele carburateurs en dat loopt dan probeelmloos.
    Dus in the end zal het allemaal wel loslopen....
     
  5. ArthurP

    ArthurP Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

    Lid geworden:
    18 jul 2007
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn PAW 19 carburateur heeft een doorlaat diameter van 5 mm, ik heb geen vergelijkbare maat gloeimotor bij de hand, maar het ziet er in verhouding inderdaad vrij smal uit. Onze diesel heeft 30% ether, waarschijnlijk is dat ook van invloed op de lucht/brandstof verhouding t.o.v. normale diesel.
     
  6. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout Belgiƫ
    Valt allemaal wel mee , OS omgebouwd , standaard carbu


    Groeten Jef
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2020
    serge pot vindt dit leuk.
  7. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Een track & trace nummer Jef?????????
     
  8. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.867
    Locatie:
    Hulshout Belgiƫ
    :confused::eek::oops::rolleyes:rechtgezet:D
     

Deel Deze Pagina