Carburateur in elkaar zetten van een kettingzaag

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door corvl, 18 sep 2016.

  1. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ja , dat roken val me nu pas op , het lijkt wel een oude diesel :rolleyes: , en m'n vliegtuig (3w75) heeft dezelfde gebruikt en die rookt bijna niet....
    Kortom , geen zorgen om maken?

    Nee , die kans is eigenlijk 0 , heb verschillende tanks hier , in veschillende kleuren en ook staan de mix tankjes bij de aparatuur die die gebruikt , de pure bezine staat in een andere ruimte bij hun machines....

    Cor
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als hij heel erg hard rookt, en de mengverhouding is goed, heb je goed kans dat hij te rijk staat.

    Rookt hij hard tijdens het zagen (=volgas)? dan moet je haartje voor haartje de "H" naald indraaien (echt héél kleine beetjes per keer, en dan even een minuutje zagen voor je de volgende verstelling doet).

    Ophouden als hij acceptabel rookt, NIET doorgaan tot de rook volledig verdwenen is... Er moet, net als vroeger bij je brommertje, een béétje rook zichtbaar blijven.
     
  3. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Neuh , heel erg hard rookt hij ook weer niet .... zoals een "brommertje"is wel een goede vergelijking,

    Ik laat het zo staan dan , kwaad kan het dus niet , daar ben ik blij om .

    Het scheeld me toch weer een nieuwe kettingzaag kopen.

    Cor
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je kunt gerust, zolang je maar precies bijhoud wat je doet, een beetje proberen.
    Beetje op blijven letten, de motor gaat vanzelf aangeven wanneer hij te heet word: dan ruikt hij wat aangebrand (geen geintje, het ruikt echt anders als de olie echt mee gaat branden...).
    Als de bougie vet, zwart en nat is, zit je ook aan de vette kant. Zwart is niet erg, maar nat en vettig, dat kan weer leiden tot startproblemen op de langere duur.

    Maar als je er geen last van hebt, zou ik het inderdaad mooi zo laten staan. Want kapot gaat hij er niet van.
     
  5. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Durf het niet te zeggen... Enige wat ik weet is dat die olie duur is.

    Ik koop deze: http://www.oliewereld.nl/motorolie-motor/castrol-2-takt/castrol-power-rs-2-takt en dat is volgens mij een andere olie (al weet ik niet wat precies het verschil is).

    Ben alleen bang dat Oliewereld niet in Oostenrijk levert, maar je kunt het altijd proberen (ik koop per 10 liter van de laatste tien liter heb ik er vijf zelf gebruikt, de rest raakte ik voor die prijs moeiteloos aan anderen kwijt.... :D )
     
  7. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat is de juiste olie ! Nette prijs ook.
     
  9. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Thanks , meteen bestelt!

    Cor
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heel nette prijs: in de winkel betaal ik al gauw 15 tot zelfs wel 18 euro per liter.... (vandaar dat ik het in't groot inkoop...)
     

Deel Deze Pagina