Ik heb op m'n mbx6 een Ninja MR .21 zitten.
Op m'n vorige linkage had ik een rekkertje rondom het heveltje gedaan aan de carb en de HSN uit veiligheid. Ik merkte korte daarna op dat de gaschuif rond 3/4 happerde bij het opentrekken en terug dichtschuiven. Wel zag ik dat het rekkertje het rubbertje rond de schuif ingedrukt was. Rekkertje verwijderen, gasschuif een paar keer met de hand open en dicht en het probleem was van de baan.
Ik heb er nu een andere linkage opgezet (dynamite) en opnieuw een rekkertje rond de gasschuif gedaan, maar dit keer heb ik ervoor gezorgd dat het rekkertje niet meer het rubber indrukte rondom de gasschuif.
Ik was nu de linkage aan het afregelen en ondertussen wat rondjes rijden op straat (heerlijk lente weer trouwens). M'n afstelling veranderen precies iedere keer een beetje op de linkage. Toen ik met de hand even aan het gassen was, voelde ik dat de gasschuif soms happerde rond 3/4. Het heeft zeker niks met de LSN te maken, want die zit al rond de helft van de luchtfilteropening als de gasschuif gaat haperen. Daardoor verschoof m'n plastic servohevel zelfs een klein beetje op m'n servo.
Ik heb het rubbertje eraf gehaald en schoongemaakt, als ook de gasschuif. Voordat ik ze schoonmaakte, was deze vettig (ik vermoed nitro?). Toen ze schoon en droog was, schoof ze terug goed zonder haperen.
Nu enkele vraagjes:
Op m'n vorige linkage had ik een rekkertje rondom het heveltje gedaan aan de carb en de HSN uit veiligheid. Ik merkte korte daarna op dat de gaschuif rond 3/4 happerde bij het opentrekken en terug dichtschuiven. Wel zag ik dat het rekkertje het rubbertje rond de schuif ingedrukt was. Rekkertje verwijderen, gasschuif een paar keer met de hand open en dicht en het probleem was van de baan.
Ik heb er nu een andere linkage opgezet (dynamite) en opnieuw een rekkertje rond de gasschuif gedaan, maar dit keer heb ik ervoor gezorgd dat het rekkertje niet meer het rubber indrukte rondom de gasschuif.
Ik was nu de linkage aan het afregelen en ondertussen wat rondjes rijden op straat (heerlijk lente weer trouwens). M'n afstelling veranderen precies iedere keer een beetje op de linkage. Toen ik met de hand even aan het gassen was, voelde ik dat de gasschuif soms happerde rond 3/4. Het heeft zeker niks met de LSN te maken, want die zit al rond de helft van de luchtfilteropening als de gasschuif gaat haperen. Daardoor verschoof m'n plastic servohevel zelfs een klein beetje op m'n servo.
Ik heb het rubbertje eraf gehaald en schoongemaakt, als ook de gasschuif. Voordat ik ze schoonmaakte, was deze vettig (ik vermoed nitro?). Toen ze schoon en droog was, schoof ze terug goed zonder haperen.
Nu enkele vraagjes:
- Er waren ook geen krassen te zien op de schuif dus ik zou het verdacht vinden moest dit echt van vuil zijn? Iemand een idee hoe dit komt?
- En moet ik de gasschuif met iets smeren voordat ik het rubbertje er terug over doe? Ik vermoed dat deze wel terug snel zal vettig vanaf ik een paar rondjes rij.