Mannen Een keldervondst van een collega ... volgens mij een kyosho inferno uit de jaren 90. Met de startbank wil ie wel starten maar gaat dan heel onregelmatig lopen, met de throttle bijna dicht toch extreem toeren maken (alsof ie valse lucht zuigt) dan weer zacht lopen, soms uitvallen, dan bij vol gas extreem hard gaan en dan uitvallen ... de mengeling lucht/brandstof zit duidelijk niet goed. Ik denk dat de carburator vuil of defect is ? Kan die carburator nog vervangen worden of denken jullie dat het probleem elders ligt ? (de brandstof is wildcat 20% nitro, gebruik ik voor de heli's) bedankt voor de tips en advies !
Blauw alu, een Force motor, gele veren... lijkt mij eerder een Protech of een Carson. Als die zo lang heeft stil gestaan altijd eerst de motor op roest inspecteren, een verse plug (R4 of R5)plaatsen en inderdaad de carburateur met remmenreiniger doorspuiten. Een vliegbrandstof bevat veel olie, dat is een vertragende factor voor de stroming van de brandstof dus je zult de naalden verder open moeten zetten en dan is het nog de vraag of de motor goed blijft lopen.