Carf extra 2.3 met 3w75i

Hallo ,

ik heb in duitsland een carf extra 330 2.3 met een 3w75i en verder alle electronika compleet erin, te koop zien staan.
Wil het toestel eventueel aan gaan schaffen maar twijfel over het feit of ik hem wel goed gedempt kan krijgen in verband met de 80 DB regels die bijna overal gelden.
Er zit een dus een 3w75i met MTW 115 K demper in. Is dit voldoende om hem gedempt te krijgen, heeft iemand ervaring met deze setup en toestellen?
Heb inmiddels begrepen dat de 3W75i Powermaster een verouderd model is, weet iemand hoe oud en is dit aan/af te raden om aan te schaffen.
Hoop vragen maar ben nieuw in het grotere segment.

Vriendelijke groet,

Marc

met 79db zie ik geen probleem alleen kun je dit controleren?
Over de motor vraag neem iemand mee die verstand van benzine brandstof motoren heeft 3W staat wel bekend om goeie motoren en de meeste moeten toch wel een tijdje mee kunnen gaan het hangt er ook vanaf hoeveel de motor gelopen heeft hoe die oppakt e.d.

er staat hier op et forum ook nog een Yak 54 te koop van Pilot RC zijn wel goed vliegende kisten die zich onderhand ook wel bewezen hebben. Ik zag dat je daar al een reactie in had staan :)

Ja dat klopt , ben op zoek naar iets dergelijks en ben momenteel alles op een rijtje aan het zetten. Die Yak staat ook op marktplaats....?/!:

Je kunt zeker een nieuwe 2,2m kist samenstellen voor 1300 of minder. De motorisering zal dan zeker geen 3w motor zijn, zoals op de aangeboden kisten. Mogelijke en in mijn ogen goede keuze zou dan een DLE55 zijn. Ook zul je geen CARF of Pilot-rc kist kunnen kopen, maar bv een Goldwing..

Persoonlijk zou ik naar de Yak gaan kijken. Bijna nieuwe Pilot kist, nieuwe 3W motor en goede servos.

Die 79dB kan wel eens op de Duitse afstand van 11m gemeten zijn.
79dB/7m is wel heel erg stil voor een 75cc motor. Het zou kunnen hoor, maar het is extreem weinig.

Hallo Robke,

zo dacht ik er ook over , 79 is wel toevallig weinig.
Misschien toch de Yak uit holland die hier te koop staat. Die Carf uit duitsland heeft de vleugel niet in het midden , mijn zoon gaat er mee vliegen en die wil echt een middenpositie van de vleugel. Van belang is dat ik er een aan kan schaffen die gewoon goedgekeurd wordt qua DB's. Ik zit namelijk bij zón club waar ze in paniek raken als ze de DB-meter niet kunnen vinden.

Groet,
Marc

Die yak die hier op het forum staat gaat never nooit de 80 halen. Enige manier om 80 te halen met 75cc of dle55 is volledig composiet toestel + 5 kamer reso pijp + hydromount + aanzuigfilter + 3 blads carbon prop + max 6000rpm.

waarom moet dit een composiet kist zijn ? integendeel, stilste kist in NL op de F3A-X wedstrijden zijn de knol extra's

eerste met een ZG 62 met reso
andere met een 3W 80 met reso

Heb je gelijk in maar een volledig houtbouw kist met ribben vleugel met folie resoneert naar mijn mening veel meer dan een gfk kist of kist met ingedekte vleugels.

even voor de duidelijkheid , mijn yak heeft een 3W50i motor met een 4 kamer krumscheid demper en is beduidend stiller dan een DLE55 met een ander merk uitlaat .
er vliegen er 3 bij ons op de club met een DLE en deze maken veel meer lawaai dan mijn kist .
maar feit is wel , of je nou een 50 of een 75 naar 80 db moet brengen maakt nog al verschil .
ik heb ze allebei in gebruik dus weet wel een beetje waar ik het over heb .;)

anders maar gewoon met een OS`je blijven vliegen !

even mijn inbreng .

ik vloog de lageman extra met een 3w 75 pefa pot, en fuchs 3B 24X12 op 79 db.
wel een hydromount toegepast, en kit tussen de cockpit kap en de vleugels.

de prop is zeker 50% van het lawaai

een composiet kist is stiller dan een houtbouw, en gaat ook veel langer mee.

een gespoten romp is nu eenmaal sterker dan een gefoliede..

Back