CARF Rebel 2m

Kan me herinneren dat in mn “eindelijk mn eerste jet draadje” hier ook al over hebben gehad.

De meningen blijven verdeeld en iedereen moet doen wat ie het prettigst vindt.

Zelf vind ik het prettiger om hem onder mn down stick te hebben want met een switch kun je niet proportioneel remmen en ik hoef niet naar een switch te zoeken in een kritieke vluchtfase.

Na de landing laat ik hem even rollen en rem ik rustig af. Heb met deze bak nog nooit van gras gevlogen maar hij zal van beton sneller opspringen denk ik.
 
MGPS ontvangen en ingebouwd!

77b803111e919f8f5d942879ab8fd036.jpg


Heb nu drie pagina’s met telemetrie.
Pagina drie geeft alle battery voltages en amperage’s aan, die bekijken we voor de vlucht:
(Distance staat er tijdelijk bij, ik moet het point of origin nog resetten als ik er voor het eerst mee op het veld sta)

02d6d39d4b5afd04bed2c425fe4f524a.jpg


Pagina twee met alle turbine telemetrie tijdens opstarten:

4cc51a82b61e2b137cfbfb266808b3f0.jpg


En pagina 1, de timers, speed, altitude & de belangrijkste turbine data:

738df8fc8dc7d47b2065abef3ef41f4d.jpg


Verder dmv een logic switch een voice alarm gezet. De snelheid word nu afgeroepen om de 5 seconden wanneer de flaps in de start stand staan en het gear down is.

Alle sensors worden verder gelogd en zijn na de vlucht uit te lezen via jeti studio.

Later nog eens verder spelen met alarmen voor voltages van RX,TX enz enz.
 
Bonjour,
une photo de ma configuration Carf Rebel 2m. Réservoir d'essence d'origine et 2 autres pour fumées. Beaucoup de pièces imprimées en 3D. Kingtech 142 G4. CG sur la face arrière de la clé de l'aile without any lead, 11kg avec uat plein.
 

Bijlagen

  • 20240303_113317.jpg
    20240303_113317.jpg
    231,5 KB · Weergaven: 133
  • 20240303_113325.jpg
    20240303_113325.jpg
    253,5 KB · Weergaven: 120
  • 20240303_113337.jpg
    20240303_113337.jpg
    259 KB · Weergaven: 126
  • 20240303_113346.jpg
    20240303_113346.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 127
  • 20240303_113355.jpg
    20240303_113355.jpg
    326 KB · Weergaven: 131
  • 20240303_113405.jpg
    20240303_113405.jpg
    274,4 KB · Weergaven: 127
  • 20240303_113420.jpg
    20240303_113420.jpg
    245,7 KB · Weergaven: 136
  • 20240303_113427.jpg
    20240303_113427.jpg
    159,5 KB · Weergaven: 130
  • 20240303_113628.jpg
    20240303_113628.jpg
    262,1 KB · Weergaven: 127
  • Screenshot_20240223_154422_CGWizard NG.jpg
    Screenshot_20240223_154422_CGWizard NG.jpg
    68,8 KB · Weergaven: 121
Laatst bewerkt:
71b2eb1fe3c3f0b49e9803d104c7b1be.jpg


Gisteravond even de romp in de auto gezet en een rondje gereden. Snelheid werkt goed!

Mooi even over de stichtse brug gegaan en ook de hoogte werkt! Leuk speelgoed!

 
En dan komt ie niet even een bakkie doen he, tssss.

Maar vanmiddag zelf ook even getest en ja het werkt (en nee ik ben niet bij in de buurt geweest ;-) ).
 
Ik heb de remmen op een spring loaded switch staan. Op ons veld moet je ook meteen kunnen remmen ivm de sloten om ons heen.
Stand down is remmen uit. Stand midden is remmen 50% met vertraging vanuit de jeti zender. En dan kan ik de switch nog naar me toe halen voor 100% (Springloaded) als ik meer wil remmen zonder alles te blokkeren.

Vraagje over je smoke. Je schreef over lekkage eerder. Ik heb van CM Jets dezelfde tank als jij. Ook 4+1. Alleen bleek deze toch lek te zijn. Hij ‘zweette’ de brandstof door de bovenkant van de tank. Nu zit er een extra laag epoxy op en toch maar in plastic gewikkeld …
 
Lek is al boven. Ik heb een one way valve in mn smokeleiding zitten en die laat toch wat door ben ik bang. De tank lekt niet maar het druppelt heel langzaam toch uit de smokelans. Toch maar eens een ballvalve tussen zetten.

Vwb jouw remmen: das ook een oplossing! Bij ons hoef je niet zo vlott stil te staan met 2,5 km startbaan. [emoji6]
 
Okay. Ik kreeg de indruk bij mij dat de smoke weer terug naar binnen gezogen wordt omdat de smoke fluid ook onder de motor en onder de pijp lag. Heb nu de smoke lans verlengt en hij komt nu achter de pijp uit. Nu alleen het veld nog opdrogen dan kunnen we weer vliegen.
 
Op mijn zender gebruik ik de “ flip switch “ links voor de remmen. Deze gebruik ik alleen als noodstop wanneer het veld te kort blijkt.
Meestal remt het gras voldoende.
 
Back
Top