CARF Rebel 2m

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door PH-MEL, 22 mei 2020.

  1. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Gisteren weer even naar een avanti staan kijken.
    Zoals Berto al zegt, weinig tijd gehad het afgelopen jaar. En t jaar daarvoor heeft Corona ook niet echt meegeholpen.

    Toch wel weer leuk om t jetten weer leven in te blazen. Kijken wat het nieuwe jaar gaat brengen. Nieuwe functie, ander vliegtuigtype dus op het werk ook weer genoeg uitdagingen. Het zou mooi zijn om op de woensdagen weer optijd weg te rijden van het werk met de jet achterin.

    Misschien toch eerdaags de rebel weer eens tot leven wekken en goed nalopen.

    Blijft toch zonde als zon ding maar in zn tas aan de muur hangt.

    Gefeliciteerd met je aanschaf Arjan, lekker gaan bouwen, er is in dit draadje genoeg info en tips te vinden! Ben benieuwd naar je kleirenschema!
     
  2. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Dat is inderdaad niet veel heb zelf natuurlijk ook het geluk dat het vliegveld 5 min afstand van mij is dus ben er zo.
    Je gaat dan voor een uurtje nog wel effe vliegen.
    Hoorde dat er best wel wat te doen is rondom Deelen met alle beperkingen.
    Wij hebben inmiddels ook 2 leden mogen verwelkomen op ons veld die waren de restricties een beetje zat.
    Tijd is kostbaar inderdaad week is zoweer om helaas.
    Maar houd mijn zaterdag middag en de maandag avond altijd vrij om te vliegen.
    Ben altijd heel netjes geholpen door Jean Marc en turbine was er altijd binnen 2,5 wkn weer retour.
    Maar zat echt in dubio de k70 overbouwen in de rebel en voor de x90 een ander project zoeken.
    Of toch een schuimpje kopen voor de k70.
    Dacht bij mezelf het kan alleen maar tegenvallen.
    En met in de gedachte dat de x90 prima bevalt heb ik deze keuze gemaakt.
    Qua stroom verbruik ook heel netjes en makkelijk op 2s lipo
     
  3. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Genoeg uitdagingen dus als ik het zo hoor ook leuk maar kost allemaal tijd idd.
    Heb ook voor de rode gekozen die had ik al in de kleine en is gewoon mooi.
    En heb heel vaak gekeken naar dit bouw verslag het is ook de enige die te vinden is en waar je echt wat aan hebt.
    Beter goed gejat dan zelf bedacht toch.
    Heb ook qua servo keuze hiernaar gekeken.
    Qua stroom voorziening lukt het niet omdat ik met futaba vlieg.
    Er komt een powerbox pioneer in.
    Helaas werken de linkjes niet meer dus dat word nog effe puzzelen.
    Qua stekkers heb ik dezelfde keuze gemaakt en is allemaal al binnen.
    Dat moet even andersom nu normaal heb ik altijd eerst de kist en daarna koop ik de rest.
    Maar als de kist komt wil ik ook direct aan de gang kunnen want ben niet zo,n snelle bouwer.
    En als het eenmaal april is dan gebeurt er boven niet veel meer weet ik uit ervaring.
    Gelukkig is deze kist vrij bouw vriendelijk.
    Houd hem verder simpel geen rook pomp geen verlichting.
    Wel een tank van cm jets en ook electron gear wel net zo mooi.

    Help inmiddels nog 2 jongens op onze club met een turbine kist.
    De ene heeft een shockjet met ook een x90 erin en Rene braam met zijn thuntertale die heeft een k102 g4 erop.


    Je bent altijd welkom bij ons zag dat het qua afstand hetzelfde is.
    Zonde om niet de rebel te gebruiken idd.
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Wat denk je welke avanti het was dan haha. Afgelopen week de avanti ff laten checken na zender wissel enzo
    Succes met de rebel. Maar jullie veld moet toch groot zat zijn voor beide?
     
  5. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Groter als jullie veld :)
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    @arjan.grolleman@hotmail.c

    Een veld zo dicht bij is wel heel relaxt, zeker als je er kan jetten.
    Maja, mijn 2de veld ligt ook maar op een 15min rijden van huis maar op 1 of andere manier geraak ik er toch te weinig.

    Misschien ook wle omdat jetten daar niet mag maar dan nog, heb juist een Extra 300 gekocht voor dat veld en met de Mustang bezig maar dan nog kom ik er te weinig :oops:

    Maar dat gezegd hebbende heb ik mezelf maar weer elke woensdag in de agenda gezet om daar gewoon even een uurtje te gaan vliegen, hoeft het geeneens goed weer voor te zijn.
    Gewoon even een paar tankjes leeg vliegen om te kijken of ik het nog kan.


    Moet ook gewoon weer eens verder met bouwen, bootje schiet nu aardig op dus moet toch echt weer eens met de modellen aan de gang.
    Mustang is eigenlijk wel keur klaar en dan vliegen ermee.

    Zo`n avondje met Raymon en buum over de vloer motiveert altijd ook wel dus weg is het zeker niet.

    En een keer gastvliegen? Ah, dat zou wel leuk zijn :D
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Gaan we keer met zn 3e daar heen berto!
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Als ze ons een keer daar willen hebben dan zeker een keer doen:thumbsup:
     
  9. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Raymon,

    Je bent nog niet op ons veld geweest toch?
    De oefen dag is toen gecanceld helaas.
     
  10. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Vast wel een beetje leven in brouwerij is altijd leuk.
    Veld is groot zat bij ons.
    Afgelopen zaterdag had ik eindelijk zoiets van nu gaat het lekker.
    Landingen waren allemaal goed.
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Zie je wel dat je het kan :thumbsup:

    En veld is zeker lekker groot.
    Gaan we een keer doen.
     
    arjan.grolleman@hotmail.c vindt dit leuk.
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    klopt vanwege het weer.
     
  13. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Melvin,´
    Heb je hier een bestandje van.
    Gisteren had ik de hele turbine vol zitten met gras.
    Best wel balen met zulk mooi weer maar gelukkig niks kapot.
    Je zult maar op stijgen met geen vermogen in eens.
    Met het taxiën was het al klaar.
     
  14. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Na 2 1/2 jaar ruim eindelijk weer eens met hem gevlogen! En man wat was dat lekker!! Echt genoten!

    Landen heb ik weer even aan een ander over gelaten, daarvoor was het echt te lang geleden en had hem destijds na 8 vluchten nog niet helemaal goed in de ingers, de kist afremmen vergt wat durf nog.

    Gelijk dan nu maar weer wat punten oppakken ter verbetering:

    - Smokesysteem lekt ergens. Moeten we even opsporen
    -GPS sensor besteld (want = leuke gadget!)
    - Remmen afstellen. Denk dat hij te hard remt waardoor hij gaat zoeken.
    Kan ook aan de stand van de poten liggen maar naar mijn idee had ik die netjes naar binnen gezet.
     
    gpman en Berto vinden dit leuk.
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Lekker man, heb jaloers staan toekijken ;)
     
    PH-MEL vindt dit leuk.
  16. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Rem instellingen gewijzigd. De electron regelaar opnieuw ingeleerd met de uitslagen op 150%.
    Ik rem met down op het hoogteroer.

    Vervolgens een 9 punts function curve ingesteld op de rem waarbij ik de remkracht heb gereduceerd tot 50% en een curve heb gemaakt waarmee het nu er op lijkt dat ik wat meer gevoel heb in de remmen en ze niet meer blokkeren.

    Kijken wat dat doet de volgende keer!
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2024
    Berto vindt dit leuk.
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Denk nog eens goed na over remmen met down.... Ik wil altijd de neuspoot ligt houden zodat hij minder snel gaat stuiteren. Dus neus up landen, ook met de rem erop. Ik heb het vaak fout zien gaan als iemand wou remmen en down ga en de kist kwam iets los. Die begon daarna heel erg te springen. Bij een goede landing maakt dit weinig uit maar als ik MOET landen wil ik de remmen direct bij touch down kunnen gebruiken terwijl ik de neus licht houd. Ik heb liever de rem op een schakelaar, dat gaat veel minder snel fout.
     
  18. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik heb altijd op al mijn kisten de remmen gekoppeld aan down, zelf nog nooit problemen ervaren met dat hij dan op de neus gaat stuiteren, misschien dat gras die neiging eerder heeft maar dat heb ik zelf ook nooit ervaren.

    Remmen doe je pas ook als de kist echt staat.

    Kan ook wel zeggen dat bij ons vrijwel iedereen vliegt met de remmen op down en niet op een schakelaar.
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Bijzonder.... Maar als je 200+ meter hebt is remmen ook minder belangrijk.
     
  20. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Denk dat ze bij ons belangrijker zijn, want beton remt amper en zonder remmen rij je zo de hele baan af.

    Echter m`n Formost, F-15 en Rebel vloog ik met de remmen op down vanaf een 100mtr grasbaan zonder stuiteren op de neus tijdens remmen.

    Ikzelf zou het niet op een schakelaar willen, maar ieder stelt het zo in waar hij zich lekker bij voelt.
     

Deel Deze Pagina