Cargo challenge -> Ontwerpen, Bouwen en Vliegen -> flying wing als optie??

Beste lezer,

Ik ben student Aviation Studies op de Hogeschool van Amsterdam en momenteel bezig met een project waarbij we met onze groep van zeven studenten een modelvliegtuig moeten bouwen dat zo veel mogelijk gewicht moet kunnen liften.
We krijgen hiervoor van de school:
- Fatuba 7C FASST 2.4 GHz
- Robbe Roxxy Bl Control 9100-6 ESC
- Kokam 4S 5000mAh 30C Lipo
- Hype Alpha AL50-900M motor

De enige limitatie die de school aan het ontwerp stelt is een maximale spanwijdte van 2,0 meter.

Nu overwegen we, naast een monoplane en een biplane, ook een flying wing, vanwege de lage weerstand en gewicht.

Nu onderzoeken we eisen voor flying wings en komen we sweep en twist/washout/wrong tegen.

Sweep ligt erg voor de hand, hebben we uitgezocht, maar twist/washout/wrong is wat complexer en bijna niet zelf te bouwen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaring in flying wings en met name het ontwerp ervan.

Groeten en alvast bedankt namens de hele projectgroep 2A3C van de HvA,

Tim de Boer

Laatst bewerkt:
Ik betwijfel of een vliegende vleugel voor jullie ontwerp ideaal is. Ik kan zo snel 2 nadelen bedenken.
1) Een vliegende vleugel is veel kritischer op de positie van het zwaartepunt dan een conventioneel ontwerp. Het plaatsen van last zal dus zeer nauwkeurig moeten gebeuren. Op zich kan dat wel goed.
2) Een vliegende vleugel profiel heeft door zijn s-slag (nodig voor stabiliteit om de dwarsas) geen hoge Clmax. Je wilt waarschijnlijk wel een hoge Clmax hebben om bij lage snelheden los te kunnen komen. Ook bij de motor/prop combinatie zal de nadruk op maximale thrust moeten liggen, niet op snelheid.
Waar en hoe willen jullie de ballast plaatsen bij een vliegende vleugel?
Moeten grondstarts mogelijk zijn? Hoe wil je dat doen met een vliegende vleugel?

Ik betwijfel of een vliegende vleugel voor jullie ontwerp ideaal is. Ik kan zo snel 2 nadelen bedenken.