cargo

• Topicstarter Topicstarter anne
  • Startdatum Startdatum
A

anne

Guest
hallo,

ik heb een multiplexcargo met 4 speed 400 motoren wat is de beste borsteloze setup het liefst wel 4 stuks dan moet ik dan ook 4 regelaars hebben of kan ik het ook met 2 doen?of kan ik bv ook 2 borsteloos 15/10 van h.e.t. en dan 2speed 400 meelaten draaien?gr

Ik denk dat je 4 regelaars moet hebben.

2x speed 400 en 2 andere gaat niet.
De ene motor draait sneller dan de andere dus krijg je problemen.

Kijk wat past.

1 regelaar kan denk ik ook wel. Ik heb vaker met 2 buitenlopers op een regelaar gevlogen en er zijn ook projekten die 4 motoren op een regelaar hadden. Zou je toch eerst moeten proberen. Bij mijn volgende klus ga ik ook maar een regelaar gebruiken:
Marston PteroWorks Pterodactyls

Een direkte vervanger voor een sp400 is een typhoon 3-3d op 3s. Je komt dan ongeveer op 4x9A uit.

Borstelmotoren kunnen makkelijk op 1 regelaar gezet worden (als de regelaar het aankan). Bij borstelloos wordt dit vragen om problemen, dit omdat de regelaar van de motor een signaal (tegenspanning die de positie aangeeft) terug verwacht. Bij meerdere motoren is dit dan vragen om problemen want de regelaar kan nu het signaal niet meer juist interpreteren. Sommigen is het wel gelukt om met twee motoren op een regelaar te vliegen maar als je dan de verhalen goed leest blijkt dat ze regelmatig problemen hebben met het opstarten.

b

ik ga het gewoon proberen ik zie het wel bedankt voor jullie info :thumbsup:

Hangt van het soort algoritme af wat de regelaar gebruikt. Al te slimme algoritmes blijven maar rekenen en kunnen wat in de war raken door 2 motoren.
Castle creations heeft een erg complex algortitme, wat per software versie ook weer steedsveranderd

Een simpeler, maar effectief algoritme is domweg eerst eens een draai signaal op de draden te zetten, en dan pas optimaliseren.
Jeti of himodel fly serie (zelfde?) zijn voorbeelden.

Hoe goedkoper de regelaar, hoe meer kans dat het werkt.
Zorg wel dat je draden precies even lang zijn.

Back