Carl Goldberg Sukhoi SU26MX op electro,inbouw batterij

Hallo,
heeft er iemand al een Sukhoi SU26Mx van Goldberg omgebouwd naar electro?
Kan iemand foto's doorsturen van inbouw battery pack aub;?

Heb eeon Axi motor 5320/18 op 6S voorzien , die voldoende trekkracht geeft met een 18x10 schroef.

Maar zit een beetje verveeld met inbouw batterij. Plenty of space, maar bereikbaarheid?

Robert

Deze, als het goed is?

upload_2024-6-21_11-55-48.png

Je zou denken dat je achter de kunststof kap, net voor de cockpit een mooi luik kunt maken
als je daar in de bovenkant een luik maakt, maakt het voor de sterkte nog niet zoveel uit.

dat lossen ze bij de meeste ontwerpen in de zijkant van de romp op
misschien de omgeving een beetje dubbelen met een ander stukje hout

Ff gekeken of de tekening op outerzone staat..
dat doet hij.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=10710
Sterkte zit in de zijkant. bovenkant kun je relatief straffeloos open maken / luik maken.

Ik heb zo'n Sukhoi als 'ragbak' in gebruik en heb destijds geen luik gemaakt, maar haal de vleugel los en schuif de lipo in een op maat gemaakte tray in de ruimte waar de brandstoftank zat. Mocht ik ooit besluiten de Sukhoi toonbaar te maken, dan kies ik er wellicht voor om de lipo van onderaf rechtopstaand in diezelfde ruimte te schuiven. Dat vond ik teveel werk, want ik wilde er eerst eens mee vliegen.

IMG_20240621_130212.jpg

IMG_20240621_125634.jpg

IMG_20240621_125922.jpg

[edit] O nog vergeten te zeggen. Ik heb wel een elektrische schroevendraaier bij mijn vliegspullen zitten. Dus een vleugel er even af en weer op is zo gepiept, waardoor de lust om hem hiervoor om te bouwen nog steeds ontbreekt.

Hey Heren, (vermoed ik toch :worship:)
TX voor jullie input. Ik wil de motorkap liefst heel houden , dus geen groot luik .
Ofwel wordt het inbouw langs onder door vleugel af te nemen, ofwel afneembaar kapje achter de cowl/voor de cockpit en batterij op een soort sleetje.
Batterij op sleetje vastzetten en sleetje in de neus schuiven en vastzetten met schroef.
Ik moet de twee nog eens afwegen.

@Hmeydam
Welke motor en schroef heb je erop? En hoe lang vlieg je met de 4000mAh?

Ik heb er een Joker 6350-7 430KV motor op zitten met een Menz 18x6 propeller. Vliegtijd houd ik niet bij, want ik heb er een DIY Amperemeter voor gemaakt, die het werkelijk stroomverbruik bijhoudt via de telemetrie. Mijn zender begint bij 3500MAh verbruik tegen me te praten dat het tijd is om te gaan landen. Op het gevoel schat ik 5 minuten of zo.

tussen cowl en cockpit zal ook de meest handige optie zijn
of wat de voorganger zegt, van onderaf. blijft het boven strak

sleetje, tray maken
de tray kun je ook door het luik zelf vast zetten
alle richtingen kunnen je fysieke stops maken, behalve de kant waar de tray eruit moet schuiven niet

maar dat kun je zo makkelijk en moeilijk maken als je zelf wilt.
klitteband kan..
deksel bovenop met een paar magneten..

@hmeijdam
hoe zwaar is jouw kist?
ragbakken hebben wel eens de neiging zwaar te zijn :D

dat is an sich netjes voor dat formaat
zeker als ragkist, die hebben toch meestal wat zware hersteldingetjes gehad:D

Dat valt bij deze nog wel mee. De motorkap zit vol met beschadigingen en de cockpit is gebarsten. Het is een brandstofkist geweest, waardoor flink gemarineerd met (wonder)olie. De folie vast laten houden is af en toe een dingetje en vet hout lijmt slecht.

ja..
ik heb een tijd terug een opknapper gehad..
heb ik van ellende op een punt gewoon de schaaf gepakt, en de boel zo ver als mogelijk eraf gehaald..
hele neus eraf gezaagd, ff met vers hout opnieuw begonnen

ding werkt wel weer
iig niet voor niets geweest

Back