Carson 1:8 X8EB Specter BL 6S Waterpro RTR. 1:8 Buggy alternatieven

Ik ben op zoek naar een elektrische 1:8 buggy.
Moet lekker snel zijn, en ook een beetje stevig.
Ik heb de Carson X8EB Specter gevonden, ziet er heel erg goed uit.
6s, 100km/h, maar van wat ik kan zien, niet zo heel sterk. Onderdelen zijn wel goed te krijgen.
Kan deze kopen in duitsland voor rond de 400 euro.
Budget is max 400. Maar als ik voor iets meer een veel betere auto kan krijgen is het misschien ook een optie.
Eisen zijn dus een snelle (70+) 1:8 buggy, waar de onderdelen goed van te krijgen zijn.
In het buitenland bestellen is geen probleem, maar het liefst wel binnen europa ivm belasting.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de suggestie.
Vind de Arrma toch niet zo intressant. Ik vind de bevestiging van de wielophanging niets. (de ballen in bussen zeg maar)
De accu vind ik ook niet geweldig, zit aan 1 kant, dus niet zo goed in balans, en met die bak heb je ook een stuk minder keus in accu's.

De auto is prima in balans in deze opstelling, regelaar en motor aan de ene kant en accu's aan de andere kant :)
Veelgebruikte opstelling ook wel bij 1:8 buggy's, zelf een HPI Trophy buggy gehad die deze opstelling gebruikte, was niets mis met de balans.
Van wat ik heb gezien past een groot deel van de 2 en 3s lipo's er in een paar van 2 prima in, nog niets gehoord over lipo's die niet zouden passen in ieder geval.
Die vorm van wielophanging is inderdaad een keuze die je bevalt of niet, maar is in ieder geval stevig genoeg.

2x 3s accu's is toch wel wat zwaarder als een regelaar, motor en servo.
Weet dat er veel buggy's zijn met de accu's aan 1 kant. Maar er zijn er ook een hoop met de accu's verdeeld. Dat is niet voor niets natuurlijk.
Op deze manier heb je gewoon veel gewicht aan 1 kant, en dat gewicht gaat ook nog best erg de hoogte in.
Je verhoogt dus het zwaartepunt, en hij is minder in balans. Daardoor word de wegligging een stuk minder.
Dat heb ik dus liever niet ;)

Back