Carson 4A charger

Ik rijd met een Traxxas 3000mAh 7-cell en een LRP 3000mAh 6-cell.
En mijn lader is een Carson 4A charger en er staat op output: 7.2v 4A.
Mag ik die 7-cell er wel of niet mee laden?
Zo ja, hoelang dan?

jep, maar op de traxxas gebruiksaanwijzing stond:

using other chargers

blablablablablabla enz.

For faster charging, the included battery may be charged at 4 amps. The TRX EZ-peak is a 4 amp charger and will charge the included battery in only 45 minutes.

caution: Never use a 15-minutes timed charger te recharge your model's battery packs. Overcharging may result, damage to the battery packs.

oh, er staat ook op de lader: 2500mAh-4500mAh.
is het dan heel erg als ik er een 4600mAh accu aan doe?

Laatst bewerkt:
jep, maar op de traxxas gebruiksaanwijzing stond:

using other chargers

blablablablablabla enz.

For faster charging, the included battery may be charged at 4 amps. The TRX EZ-peak is a 4 amp charger and will charge the included battery in only 45 minutes.

caution: Never use a 15-minutes timed charger te recharge your model's battery packs. Overcharging may result, damage to the battery packs.

oh, er staat ook op de lader: 2500mAh-4500mAh.
is het dan heel erg als ik er een 4600mAh accu aan doe?

niemand?

Een 7 celler krijg je er nooit mee geladen.

En je kan je lader kapot maken als hij langer moet laden als bij de aangegevene akku,s .

Ook de lader kan dan bloedheet worden.

Mvg Johan

Je bedoelt dat je hem er aan kan hangen.:mrgreen:

Geladen krijgen bestaat niet, de lader geeft 7,2V af en een 7 zeller heeft meer dan 8,4 nodig.

Mvg Johan

Het is een lader met automatische afslag, ofwel hoe lang er iets aan hangt is niet belangrijk, de lader stopt vanzelf.

Veel laders voor 6 cellen werken meestal ook wel op 7 cellen, misschien moet je er een amperemeter tussen zetten om te kijken hoeveel stroom er loopt want dat kan wel lager liggen dan de 4A en kan je zo een beetje schatten hoe lang het gaat duren.

Geladen krijgen bestaat niet, de lader geeft 7,2V af en een 7 zeller heeft meer dan 8,4 nodig.

Back