Carson attack 1:5

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Freek-Johan, 1 jan 2015.

  1. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
    Zo'n boutje moet je gebruiken ja, en als je bredere meenemer monteert moet je denk ik, ook langere asjes gebruiken anders kun je de wielmoer niet meer monteren
     
  2. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Daar zit je ook nog mee natuurlijk. Maar eens rustig aan het meten welke lengte meenemers er nodig zijn en of dat met deze asjes gaat lukken
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vandaag de attack weer even uit gelaten. De eerste keer off road met deze settup, ging super. Misschien de vering iets soepeler afstellen en de tandwiel verhouding wat veranderen richting kracht in plaats van snelheid. De remblokken voor even verwijderd omdat ik nog geen nieuwe mee nemers heb.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Efrem vindt dit leuk.
  4. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vandaag maar weer even gesleuteld. De tandwielverhouding flink veranderd.
    [​IMG]

    Tevens een andere servo geplaatst voor gas/rem.
    [​IMG]
    Een stuurservo uit de onroad. Nu heb ik alleen een vraag weet iemand hoeveel tands hevel er op deze servo's moet? Die welke ik heb liggen zijn te klein.
    [​IMG]
    Het gaat om deze servo. Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier bij. Of misschien dat iemand nog iets heeft liggen wat ik kan overnemen?
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  6. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dank je daar kan ik wel wat mee. Ondertussen even creatief geweest met de hevels die ik nog had liggen, de hevel die op de oude servo had zitten heb ik verlijmd en vast geschoefd met de hevel die op de grote servo past. Het probleem met de passende hevel is dat hij te kort is, daarom kan ik hem rechtstreeks niet gebruiken maar op deze manier wel. Maar eens kijken hoe dit zich houd, de testen zijn op dit moment veel belovend.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Blijft natuurlijk niet zo, maar tot ik nieuw spul heb kan het mooi zo.
     
  7. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Zo het probleem met de meenemers is ook op gelost, gewoon een simpel ringetje er tussen en klaar is kees. Past nu wel lekker. En in samenwerking met de sterkere servo er op remt hij nu ook. Best wel lekker een goede rem er op, de achter rem doet haast nix. Maar 1 voor deel op strand heb je de ruimte dus hoef je eigenlijk haast niet te remmen. Maar toch in geval van nood is het wel lekker.
    [​IMG]
     
  8. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vanavond weer even gereden met de carson, helaas had ik de vertanding voor off-road er nog op zitten. Dus de snelheid viel me wat tegen op het asfalt. Maar voor de rest liep hij weer lekker, de voor remmen werken naar behoren. Dus was een geslaagd ritje. Zal proberen straks een filmpje te plaatsen.
     
  9. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hier nog het beloofde filmpje is helaas maar kort. Volgende keer film ik wel even wat langer.
     
  10. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hallo allemaal, het is alweer een hele tijd terug dat ik wat had geplaatst in dit draadje. Na een hele poos maar weer wat geknutseld aan de Carson attack. Heel erg veel is er niet veranderd op een andere body en banden na. Tijdje terug al even gereden met deze dikke banden er onder, moet zeggen dat viel me niet tegen wat een power komt er uit die moter. Hij trekt zeer goed op en over de snelheid valt ook niet te klagen.
    Vanond maar weer even te rijden met dit mooie weer.
    Helaas een hele poos geen tijd gehad om te knutselen en te rijden, afgelopen jaren. We zijn ondertussen weer verhuisd en gaan dit binnenkort weer doen, ook hebben we 2 kinderen gekregen waardoor de tijd schaars is geworden. Hopelijk kan ik komend tijd wat meer ruimte creƫren om me bezig te houden met de hobby.
    Het volgende wat ik eigenlijk nog wil doen is het ombouwen naar een monstertruck, maar ben nog op zoek naar onderdelen hier voor. Hopelijk is er her en der nog wat 2de hands spul te koop. Dit was het eerst voor nu en ik hoop vanavond nog wat foto's te maken die ik hier uiteraard dan plaats.
    Goed weekend allemaal.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
  11. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Helaas ging het rijden niet zo goed vanavond, de auto starte vrij vlot maar viel na een paar tellen weer uit. Weer proberen te starten maar hij ging steeds moeilijker aan en viel steeds sneller weer uit. Tot hij helemaal niet meer starte en ik het trek koort kapot trok. Morgen maar even maken en proberen het probleem van het starten op te lossen. Heb alleen totaal geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Heeft u wel nieuwe brandstof gebruikt en niet die van een tijd oud?
     
  13. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Had gister net nieuwe brandstof gehaald, maar misschien dat er nog wat oude in de leiding en zo zat.
    Ben vanmiddag nog even bezig geweest, eerst de trekstarter gemaakt en daarna even de bougie er uit en de cilinder droog getrokken. Toen de bougie nog ff schoon gemaakt met een schuur papiertje en weer gemonteerd.
    Daarna weer proberen te starten en na een paar trekjes liep die weer. Eerst heel even beroerd en toen liep die weer als een zonnetje.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
  14. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    496
    Locatie:
    5076
    Hoop na je schuurpapierritueel ook even de bougie schoongespoeld? :rolleyes:
    Korreltjes in de motor is niet fijn, ook niet van schuurpapier...:(
     
  15. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dat is goed gegaan. Heb het even gespoeld met remreiniger

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina