carson attack body spuiten

• Topicstarter Topicstarter lennart
  • Startdatum Startdatum
L

lennart

Guest
hee,

Misschien een beetje rare raag maar ik wil het wel zeker weten. Als je een orginele carson attack kap gaat spuiten dus van ABS plastic moet je er dan nog primer (hoe je het oook schrijft) op doen of ka je gewoon zo spuiten.

groetjes,

len

is denk ik een beetje afhankelijk van welke verf je gaat gebruiken.
verf vanuit de auto-industrie wel, maar ik heb het nog nooit gebruikt bij verf uit de modelbouw wereld (tamiya, revell, humbrol)

ok dus als ik gewoon spuit verf van een modelbouw winkel koop gaat het dus niet afbladeren of wat dan ook

Nee, Als je de body eerst GOED wast. ook in alle vouwtjes enzo, dan blijft de verf mooi zitten en bladderd hij niet af. Maar de body moet vóór het spuiten dus wel goed vet vrij zijn.

en dat doe je weer het beste (vind ik) met een klein beetje afwasmiddel, daarna nog een keertje goed afspoelen/wassen met heet water (hoe heter hoe beter)
dan alleen nog afdrogen met een schone theedoek.
voordat je gaat spuiten zorg er wel voor dat de kap en de verf op kamertemperatuur zijn (de kap liefst nog iets warmer), voor een mooi glad effect.
na het spuiten (2/3 dunne laagjes) nog een keer of twee naspuiten met blanke lak (glimt tie mooier)

succes.

Back