Carson CH-4

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Snickelson, 20 jan 2006.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja en daar gaat het mis.
    Je kunt redelijk voelen of de motor goed warm is of niet, maar bij een te KOUDE motor, slijt hij veels te veel, en als je hem dan armer zet om hem warmer te krijgen, gaat het dubbel zo snel!

    Dus op zijn zachts gezegd, niet handig.

    Daarom rijd je ook liever bij een "normale" temperatuur.

    Met een temp gun weet je EXACT hoe warm, de motor is.
     
  2. pure

    pure Guest

    ik heb hem nu een tankje laten lopen kan dit nu al kwaat dan ik ben wel van plan om het later helemaal in te lopen
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ach bij inlopen op zich niet zoveel, omdat de motor toch niet zo warm word door het rijke mengsel.

    Maar voor het echte inloop werk, zal ik wachten.
    Ik heb nu een Mega (picco p3)zx 26 sports wachten op normale temps. Hij staat al op de buggy, en alles is er klaar voor, man wat baal ik van dit koude weer@!
     
  4. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    ik zou het inderdaat niet inrijden bij het koude weer. een keertje gewoon rijden kan niet super veel kwaad,maar doe het niet te vaak.

    ik rijd met koud weer liever met me electro dan weet je teminste ceker dat het niet veel schadelijk is.

    kijk gewoon eerst voor je gaat rijden naar de temp. als het echt koud is niet doen! maar als het rond de 5 graden is kan het niet zo super veel kwaad
     
  5. pure

    pure Guest

    hallo ik heb een vraag over de 2 versneling bak moet je hier nog iets aan doen

    op de foto zie je een zilverkleurige ring daar zit een gatnet achter het tandwiel in moet je daar nog iets indraaien van een inbus of niet [​IMG]
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik neem aan dat dat gat bedoeld is om je 2-bak af te kunnen stellen. Je kan dan met je inbussleutel door dat gat heen...

    Greetz.

    Bartje.
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Ja precies, de linker inbus en dan tegen de klok in om hem losser te stellen zodat hij eerder schakeld en met de klok mee om hem strakker te stellen, dus later schakelen. Het rechter inbus is ervoor om het geheel op de as vast te schroeven, dus niet aankomen, tenzei je de versnelingen eraf wilt halen.

    c-ya
    RaCeCaNe
     
  8. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    ga is een keer rijden en stel alles goed af!
    kijk gewoon wat je lekkerder vind.Sneller schakelen of juist niet.
     
  9. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    het gaat niet echt om wat je lekker vind rijden hoor. je moet hem laten schakelen als hij bijna op volle toeren is.
     
  10. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    zijn de mensen een beetje tevreden over de Carson CH-4? ik vind het wel jammer dat als je een ander upperdeck wilt dat je dan meteen een Carbonnen moet kopen(kost 69 euro) dus ik ga er mischien zelf 1tje maken van Alu.

    ik heb nu inmiddels een andere tandwielverhouding er op, voor meer snelheid. en ik heb laatst een riem poelie moeten vervangen omdat er een steentje tussen kwam....
     
  11. pure

    pure Guest

    ik moet eerlijk zeggen ik heb er nog niet mee gereden ja een paar minuten toen begon het te regenen ben er toen mee gestopt dus hij is bij mij nog aan het inlopen hahah

    gewoon nog geen tijd gehad maar ben er wel tevreden over
     
  12. r-s racer

    r-s racer

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    1.100
    Locatie:
    amersfoort
    haha oke, maar wel een goede indruk?
     
  13. pure

    pure Guest

    ja dat wel motor loopt lekker alleen als ik hem start dus als ik aan de trekker trek hoor ik een klinken geluid maar da zal wel niks zijn wand zodra ik de plug er uit draai hoor ik het nietmeer
     
  14. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    misschien zit je gloeiplug wel niet goed
     

Deel Deze Pagina