Carson dragster sport

Beste lezers,

Ik heb een carson dragster sport, mijn probleem is dat de motor niet goed contact maakt met de esc, omdat de kabels naar de motor vast zitten aan de motor en die zitten los, maar tin hecht niet als je hem soldeerd. Iemand tips hoe je dat doet ?

Hoor het graag.

Gr Ruben

Bijlagen

• 16146747269615746145273847025564.jpg
    16146747269615746145273847025564.jpg
    232,7 KB · Weergaven: 186
Dus de solderingen aan de motor zijn niet meer goed? Is het zo? Je hebt wss een wat zwaardere soldeerbout nodig om het tin goed te laten vloeien. Er zijn hier genoeg soldeertopics te vinden. Motor en wat dikkere draden voeren heel snel de warmte af. Vandaar wss.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat zelfde gehad idd, dan blijf je doorbakken todat de esc te heet is. Je moet zowiezo een zwaarder bout hebben en daarnaast een goede tinzuiger om oude tin goed te verwijderen. Daarna kun je gewoon nieuwe tin met flux ineen op laten vloeien.
Zal wel eerst even de topjes van de kabels afknippen zodat je weer een nette soldeer verbinding hebt.
Zelf persoonlijk heb ik er afgekorte banana hulzen op vast gesoldeerd, zo kan ik de kabels tussen esc en motor makkelijk verwijderen. Heb ik overigens op alle (zware) motoren die ik heb, gedaan.

Bijlagen

• 20210302_105057[1].jpg
    20210302_105057[1].jpg
    173,4 KB · Weergaven: 168
Laatst bewerkt:
Bedankt voor julie tips ga ermee aan de slag.

Nou heb ik nog een vraag, er zijn geen program kaarten meer te krijgen voor deze esc, dan moet je het zelf doen dat vindt ik nog wel lastig, als ik 2s wil rijden en daarna 3s gaat dat niet zo makkelijk met instellen iemand daar ervaring mee ? het gaat over de carson dragster sport.

Gr Ruben

Bijlagen

• 1614686643591882337843785351838.jpg
    1614686643591882337843785351838.jpg
    285,9 KB · Weergaven: 167
Lees jij de manual wel? Laat eens zien waar het staat dat je 2S en 3S moet programmeren?

Ik heb net even in de manual gekeken.... Bij het wisselen tussen 2S en 3S hoef je niets in te stellen. De regelaar ziet aan de aangesloten spanning om hoeveel cellen het gaat en heb je op dat gebied alleen de instelling wanneer de LVC bij welke hoeveelheid volt per cel moet ingrijpen.

Heeft u ook op deze manual gekeken ?

Het zou mooi zijn als je niks hoeft ingestellen dan kan ik 3s bestellen.

Gr Ruben

Ja dat klopt dat is de verkeerde die van mij is de goede, weet u of het met die van mij het ook kan of niet volgensmij niet.

Gr Ruben

Als je de 3s erin hebt, hou dan wel even de temperaturen van de regelaar en motor in de gaten.

in feite zou de motor 50% harder gaan draaien...
wat ook inhoud dat als je alleen de accu wisselt, er gigantisch veel meer stroom verbruikt gaat worden.
an sich niet erg, maar als de tandwielverhouding een beetje kritisch is, krijg je een vlammetje

Ruben,
Allereerst heb je nu al diverse topics over je Carson set, in 1 van je je andere topics had ik al verwezen naar een lijst met tandwielverhoudingen waar ook staat dat 23/86 op 3S snel is maar met rood wordt aaangegeven, Je zult dus de temperatuur in de gaten moeten houden en ik vrees niet op gras rijden want dat maakt het voor de motor allen nog zwaarder. Laat ik in ieder geval niet nog een nieuw topic over hetzelfde zien!

Ik ga niet zeggen of het goed gaat, je set is geen Traxxas set, meestal kunnen de motoren en regelaars wel vergeleken worden als ze soortgelijke specs hebben maar toch, je hebt een combinatie (Auto/motor/regelaar) dat niemand gebruikt en zal je toch zelf moeten experimenteren of het goed gaat.

Oke dus voor de duidelijkheid, ik kan op 2s mode gewoon 3s erin doen dat hij gewoon rijd hoe hijd moet rijden op 3s ?

Gr Ruben

De 2S/3S stand is puur een lage voltage detectie, doet verders niets aan eventuele andere instellingen.

Ik verwacht het niet, het zou kunnen dat die op de 2S instelling zegt dat de 3S accu niet klopt maar als dat gebeurd moet je de LVC uitzetten. (standaard factory setting is uit)

Back