Iemand bekend met dit model? is er als twin efd voor een scherpe prijs. Voordat ik me er aan ga wagen vraag ik me af of iemand deze al in huis heeft.
Ziet er interessant uit, zeker met de functionele canards. Heb het model op eBay.de zien staan, EURO 189,- incl 2x fan en 2x 18A ESC en 2 servo's. Kan verder weinig info vinden. Ben echter ook benieuwd naar ervaringen.
Ziet er inderdaad leuk uit, weer eens wat anders. Volgens Carson moet er een 3s 2200 mAh lipo in, nou ben benieuwd hoelang je daarmee kunt vliegen als je 2 motoren moet voorzien van stroom. Met mijn phase3 F-16 zit een 3S 2170mAh en is het na 5 a 6 minuten bekeken en daar zit maar 1 motor in die 20A trekt. Misschien trekken die motoren bij elkaar wel 20A , dan maakt het natuurlijk niet uit. Wie weet. Ik vond de video van dit ding niet geweldig, maar dat is dan wel van de propellor versie. CARSON MODEL-SPORT :: Produkte :: Flugmodelle :: Helikopter/Flugzeuge :: Eurofighter EF-2000 "Typhoon"
Lijkt me erg op zijn staart te hangen en een beetje te pompen( niet door overtrekken) en erg instabiel.... Maar dat kan ook aan het filmpje liggen.
Je kunt deze zelf maken Ik heb dat met depron zelf gemaakt Een bruschless 15/10 ingestoken Hier is een foto Voor een plan kijk dan op de website Eurofighter - RC Groups....
Ik heb hem op de beurs in dortmund gekocht, twin edf versie. Volgens de verkopers was de vliegtijd op 3s 2200 30c lipo ongeveer 7 minuten volgas. Genoeg dus, want als ik zoek naar filmpjes, gaat het snel zat! Pompen komt door slecht zwaartepunt, heb ik al in meer filmpjes gezien. Het filmpje op de carson site van de edv versie, is niet super, maar je ziet hem wel strak vliegen. Landen zou ook niet moeilijk moeten zijn, op alle filmpjes is het met beetje gas binnen komen, vlak voor de landing gas dicht, en hij glijd zo de grond op Ik ben iig benieuwd, hij staat hier nog in zijn doos te pronken ga wat dingen zwart spuiten, en ff kijken voor een busje rode verf... heb nog wel fel groen, maar denk niet dat dat mooi is...
ik heb er ook 1 gekocht en zoals ik had begrepen zijn er wel meerdere onder ons die hem hebben meegenomen. nu staat er in de beschrijving dat het zwaartepunt op 230mm moet zitten maar het is beter deze tussen de 210 en 220mm te houden dan vliegt hij een stuk beter oftewel minder pompen. ook moet je hem 2mm hoogteroer geven we zullen zien hoe het vliegt succes allemaal gr Albert
hee, kijk, gelijk de eerste bruikbare tip!! En idd, er zijn er wel meer die hem niet konden laten liggen (vind jet gek voor die prijs?? en dan nog van epp ook!!) dat 2mm hoogte, dat is toch alleen bij het starten? Of ook tijdens het vliegen? Bij een andere jet die vergelijkbaar startte, moest ik bij de start 2 mm up geven, als hij op snelheid was, kon dit weer naar 0. Op het filmpje van de edf versie zie ik niet veel van het pompen terug volgens mij.
zoals ik het heb begrepen is het niet alleen tijdens de start 2mm up maar voor het vliegen algemeen en de uitslagen moet je tot 12mm laten gaan en geen 15mm daarbij als je kunt de expo op 30% instellen en voor de rest van de tips? die hoop ik ook hier te kunnen lezen. gr Albert ps hier een testbericht wel in het duits maar misschien hebben we er wat aan http://www.carson-modelsport.com/Co...ts/Carson/500505015/500505015_Testbericht.pdf
voor degenen die niet in dortmund geweest zijn, MZ-Modellbau Onlineshop hier is hij nog tekoop voor 66euro zolang de voorraad strekt. groeten, Sam
hij is niet van epp maar van epo, epp is wat flexibeler/crashbestendiger als epo, epo is wel een stuk stugger als epp Groeten, Sam
Ik heb deze ook meegenomen vanuit dortmund, idd voor de prijs hoef je niet te laten, alleen badbert praat over een met een duo EDF er in ik heb eentje van MZ-Modellbau met een outrunner brushless set er in. Ben ook benieuwed hoe die gaat vliegen. Ook een mooi manier om mijn nieuwe Graupner (ook vanuit Dortmund) te testen. Had iemand de canards kit ook gekocht of gaan jullie zelf iets voor maken om te kunnen gebruiken?
Het komt iig dichter in de buurt van epp als van piep. Ik heb epp kisten en piep kisten, en het lijkt toch behoorlijk sterk op epp, ook de flexibiliteit (getest me de canards) anyway, het is iig beter als piep Ik zit alleen nu te twijfelen... Ik heb nog een busje zwarte verf, daarmee wilde ik de uitlaat ringen iig zwart spuiten. Nu dan nog de tiptanks en het richtingsroer een kleur geven, maar welke?? Ik zat te denken aan rood (en dan ook wat zwart erbij op het richtingsroer) Dit voor wat betere zichtbaarheid. Iemand tips/ideeën?
misschien is het leuk om van kleine ledjes een afterburner te maken die uitlaatringen kun je misschien alluminiumfolie omheen doen? Groeten, Sam
Weet niet of die er zijn in die diameter (die ringen) groter heb ik ze wel op de beurs zien hangen het zou wel gaaf zijn overigens Ik zie trouwens dat de "echte" eurofighter helemaal grijs of zwart is is??? (alleen de uitlaten zwart, en een randje op het richtingsroer) Hmmm... misschien alleen de tips van de vleugels rood dan... en de uitlaatringen zwart...
hier een filmpje van de duwprop versie met standaard setup volgas! http://www.rcmovie.de/video/7bb9c79f1ebc0eeb15bb/Carson-EF2000-Action
hoi ik heb alvast de piloot erin gezet ik hoop dat deze de boel een beetje heel houdt als het weer het toelaat gaat hij van de week de eerste vlucht maken waarschijnlijk woensdagavond succes allemaal gr Albert