carson expert 3 lader

vraag:

ik heb een twinstar gekocht, en om te beginnen heb ik daar een vlieg accu : ni mh 9.6volt 3400mah bij gekocht.

ik had nog een lader thuis liggen, deze :
1157447689-10419.jpg

nu heb ik ergens gelezen dat deze lader geschikt is voor 4 tot 7 cellen ??????

mijn accu is 8 cellen, heb ik nu een probleem ???

groet marc

hee ,
ik heb ook de expert charger 3 maar ik denk een nieuwere versie
want die van mij kan wel tot 8 cellen :
500605002_00-1.jpg

A charger for 230V/12V, a must-have for every active model builder. The charging process observed by a micro processor. Charging display by LED.

Technical Details:
Input 230 V or 12 V
quick charging connector – quick charging (4-8 cells) 1 A, 2 A or 4 A Delta Peak (Safety timer 45 min.)
Connector for transmitter and receiver: transmitter (8 cells) 150 mA constant; receiver: (4cells) 150 mA constant
discharging current: 1 A

ik weet niet of je precies die gele hebt of al zo'n zilveren/grijze
want die is volgens mij nieuwer want die kan al wel op 8 cell.

MvG ,

Hackroader

Ladegerät für 4 - 7 zellige NiCd/NiMh Akkus sowie Sender- und Empfängerakkus. Schnelladestrom 1A, 2A oder 4A mit Delta Peak Überwachung oder 150mA Normalladung. Betrieb auf Netzspannung oder 12V

dit kan ik vinden bij een online winkel, en daar ben ik vanuit gegaan, verder kan ik er nergens iets over vinden , daarom mijn vraag.

ik heb de exper pro evo
C605000_1.jpg

kan tot 16 cellen nixx en lood 6v 12v 24v en de laadstroom in te stellen
en 2a ontlader

voor mensen die een beetje schrik hebben van lipo's ;)

een Nimh kan je net iets bruter behandelen en er is geen probleem bij diep ontladen ;) ( toch niet zo erg als bij lipo denk ik)

ik heb helemaal geen schrik voor lipo's , ik heb veel gevlogen , ook met heli's.

heb een hoop lipo's gehad, maar ik heb een tijd geleden alles verkocht om 1 of andere reden ??

nu heb ik weer zin om te vliegen , en als je alles nieuw moet kopen , en dan goed spul dan ben je toch al snel 500 eurie's kwijt, als ik dan ook nog een lipo lader lipo's, brusless motoren , regelaars ,enz.... moet kopen dan slaat mijn vrouw me dood .

ik had nog die expert lader , nus een nimh om te beginnen was voor mij een betere keuze .

daarom !!!

grtzzzzz allemaal

nu weet ik nog niet of deze lader 8cellen aan kan , op een duitse website staat tot 7 cellen.

Back