Carson firts go-kart

Goedenavond,

ik ben hier nieuw en heb me vandaag een carson go-kart electro aangeschaft.
Opzich wel een geinig dingetje, maar ik wil hem iets harder laten lopen wanneer dit mogelijk is.
Er zit nu de standaard motortje op: Carson 906052.
Mijn vraag is, kan ik dit doen door een ander motortje er alleen op te zetten of moet ik hier meer voor doen?
En als het kan met alleen de motor verwisselen, welke motor moet ik dan doen?
Ik heb een 5000 MaH accu.. Ik hoop dat iemand me het een beetje uit kan leggen.

Mvg,

Patrick:)

Laatst bewerkt:
euh je hadt beter metraxxas 4x4 kunnen kopen
maar by the point

een brusselus setje kopen
met een lipo.
eventuweel van hobbyking
voor 100 euro
of 60 euro

Hallo,
je moet de specificaties van de snelheidsregelaar opzoeken en zien wat die aankan. Bvb als je regelaar tot 15t aankan, moet je zorgen dat je een motor koopt dat boven de 15t is, dus 16t en hoger. Hoeveel te lager de t, hoeveel te sneller de motor is, maar hoeveel te minder koppel hij heeft.
Als je me verteld welke regelaar je hebt, kan ik eens opzoeken wat voor motoren hij aankan.

@ Chiel, vind ik nogal en dom antwoord. Als hij zo'n Carson kart wou is daar niets mis mee. Er zijn nog andere merken dan Traxxas die leuke auto's leveren. Je kan ook onroad ook niet met offroad vergelijken. Ook geeft hij aan dat hij liefst z'n regelaar niet wil veranderen, dus een BL set is waarschijnlijk niet van toepassing hier, tenzij z'n regelaar geen sterkere motor aan kan.

Beste JORIS R bedankt voor uw reactie!!

ik heb net op mijn regelaar gekeken maar kan het daar niet op vinden, ook in de boekjes die erbij zitten kan ik niets vinden.. zal even voor u op internet zoeken als ik er ergens achter kan komen..

Laatst bewerkt:
Hallo,
je moet de specificaties van de snelheidsregelaar opzoeken en zien wat die aankan. Bvb als je regelaar tot 15t aankan, moet je zorgen dat je een motor koopt dat boven de 15t is, dus 16t en hoger. Hoeveel te lager de t, hoeveel te sneller de motor is, maar hoeveel te minder koppel hij heeft.
Als je me verteld welke regelaar je hebt, kan ik eens opzoeken wat voor motoren hij aankan.

@ Chiel, vind ik nogal en dom antwoord. Als hij zo'n Carson kart wou is daar niets mis mee. Er zijn nog andere merken dan Traxxas die leuke auto's leveren. Je kan ook onroad ook niet met offroad vergelijken. Ook geeft hij aan dat hij liefst z'n regelaar niet wil veranderen, dus een BL set is waarschijnlijk niet van toepassing hier, tenzij z'n regelaar geen sterkere motor aan kan.

was toch een grapje

@ Chiel ik heb me kreupel gelachen hoor. Niet dus:)...

Zo een klein dingetje wordt snel nerveus.
Kijk voor de RZ motor van tamiya of de Carson cupmachine motor.
Motortjes gaan hard zat voor zo een wagen op circuit!

was toch een grapje

Sorry dan, dat had ik niet door. Was niet de bedoeling 'aanvallend' over te komen ofzo.

Zoals Olii ook aangeeft, zo'n kart zal waarschijnlijk snel nerveus worden en daarom zou ik geen te snelle motor kopen. Als je de naam van de ESC of de nummer ervan kunt geven, kan ik op het net wel zoeken wat die aankan.

welkom playerp2b,

Twente is wel een groot gebied.
Maar als je in de buurt van Enschede woont kom gewoon even langs.

als je een PB'tje stuurt dan krijg je mijn adres.

Als er een brushed motor in zit heb ik misschien nog wel iets liggen dat sneller is dan de standaard mee geleverde motor. ( gratis, voor nop, zonder betaling, omdat het anders toch alleen maar stof hapt, ..... )

Belangrijk is wel dat we inderdaad weten welk type regelaar er op de kart zit.

Andre

ik heb hier een foto gemaakt, maar ik kan niet vinden wat voor een snelheidsregelaar het is, staat nergens op..
foto3.jpg

Back