ik heb hier op mijn bureau een Carson Dirt Warrior die achteruit sneller gaat dan vooruit.
De setup:
Zender: Carson reflex wheel pro (zonder digitaal scherm) 2.4 GHz FHSS
ontvanger: Carson reflex wheel pro 2.4 GHz FHSS 4 channel
regelaar: carson dragster S-10
motor: carson brushed (standaard bij deze auto, kan niet lezen wat er op staat, tekst naar de bodem gericht)
Het volgende probleem doet zich voor:
achteruit gaat de auto harder dan vooruit.
Op de regelaar was de uitgang naar de motor verkeerd om gesoldeerd dus dat heb ik omgesoldeerd, motor loopt verkeerd om (logisch) dus de reverse schakelaar op de zender omgezet.
motor loopt weer harder achteruit dan vooruit, heel apart.
motordraden omgedraaid, zender vooruit gasgeven (inknijpen) motor draait achteruit sneller dan vooruit, schakelaar omgezet, motor draait achteruit sneller dan vooruit.
Wat ik ook probeer, de wielen gaan achteruit veel sneller rond dan vooruit, maakt niet uit of ik + en - omdraai.
het maakt ook geen verschil of de auto rijdt of dat ik de wielen vrij laat lopen.
Ik durf het niet aan om de accudraden om te solderen op de regelaar, zwart zit op GND en rood op 7V2 dus dat zit goed.
Ik ben een technicus maar dit kan ik niet verklaren.
Het verschil tussen vooruit of achteruit is behoorlijk groot.
ik heb op internet gezocht maar kan niets vinden over de genoemde regelaar carson dragster S-10
is het mogelijk dat het mechaniek te zwaar loopt als de auto vooruit gaat?
iemand een oplossing?
De setup:
Zender: Carson reflex wheel pro (zonder digitaal scherm) 2.4 GHz FHSS
ontvanger: Carson reflex wheel pro 2.4 GHz FHSS 4 channel
regelaar: carson dragster S-10
motor: carson brushed (standaard bij deze auto, kan niet lezen wat er op staat, tekst naar de bodem gericht)
Het volgende probleem doet zich voor:
achteruit gaat de auto harder dan vooruit.
Op de regelaar was de uitgang naar de motor verkeerd om gesoldeerd dus dat heb ik omgesoldeerd, motor loopt verkeerd om (logisch) dus de reverse schakelaar op de zender omgezet.
motor loopt weer harder achteruit dan vooruit, heel apart.
motordraden omgedraaid, zender vooruit gasgeven (inknijpen) motor draait achteruit sneller dan vooruit, schakelaar omgezet, motor draait achteruit sneller dan vooruit.
Wat ik ook probeer, de wielen gaan achteruit veel sneller rond dan vooruit, maakt niet uit of ik + en - omdraai.
het maakt ook geen verschil of de auto rijdt of dat ik de wielen vrij laat lopen.
Ik durf het niet aan om de accudraden om te solderen op de regelaar, zwart zit op GND en rood op 7V2 dus dat zit goed.
Ik ben een technicus maar dit kan ik niet verklaren.
Het verschil tussen vooruit of achteruit is behoorlijk groot.
ik heb op internet gezocht maar kan niets vinden over de genoemde regelaar carson dragster S-10
is het mogelijk dat het mechaniek te zwaar loopt als de auto vooruit gaat?
iemand een oplossing?
Laatst bewerkt: