Ik heb vandaag maar eens mijn diff's open gemaakt van mijn onlangs overgenomen Specter Two V21.
Tot mijn verbazing zitten er per diff maar 2 grote en 2 kleine tandwielen in. Hij heeft dus geen kruis om het maar zo te zeggen.
Volgens de handleiding klopt dat heb ik gezien. Alleen rest mij nog de vraag waarom? Je zal zeggen kosten besparing?
Heeft het ook nog voordelen ipv nadelen.
Ik neem aan dat de nadelen oa hogere belasting dus snellere slijtage, meer ruimte voor speling zijn.
Maar heeft het ook nog voordelen zoals een soepeler draaiende diff door minder wrijvingspunten? Of zelfs een iets andere diff werking doordat er meer olie in kan op de plaats van de andere tandwieltjes.
Kan iemand hier een licht op schijnen?
Tot mijn verbazing zitten er per diff maar 2 grote en 2 kleine tandwielen in. Hij heeft dus geen kruis om het maar zo te zeggen.
Volgens de handleiding klopt dat heb ik gezien. Alleen rest mij nog de vraag waarom? Je zal zeggen kosten besparing?
Heeft het ook nog voordelen ipv nadelen.
Ik neem aan dat de nadelen oa hogere belasting dus snellere slijtage, meer ruimte voor speling zijn.
Maar heeft het ook nog voordelen zoals een soepeler draaiende diff door minder wrijvingspunten? Of zelfs een iets andere diff werking doordat er meer olie in kan op de plaats van de andere tandwieltjes.
Kan iemand hier een licht op schijnen?
Laatst bewerkt: