Carson Specter diff met maar 2 kleine tandwielen???

Ik heb vandaag maar eens mijn diff's open gemaakt van mijn onlangs overgenomen Specter Two V21.

Tot mijn verbazing zitten er per diff maar 2 grote en 2 kleine tandwielen in. Hij heeft dus geen kruis om het maar zo te zeggen.

Volgens de handleiding klopt dat heb ik gezien. Alleen rest mij nog de vraag waarom? Je zal zeggen kosten besparing?

Heeft het ook nog voordelen ipv nadelen.
Ik neem aan dat de nadelen oa hogere belasting dus snellere slijtage, meer ruimte voor speling zijn.

Maar heeft het ook nog voordelen zoals een soepeler draaiende diff door minder wrijvingspunten? Of zelfs een iets andere diff werking doordat er meer olie in kan op de plaats van de andere tandwieltjes.

Kan iemand hier een licht op schijnen?

Laatst bewerkt:
Dit is puur uit kosten besparing gedaan. Heeft verder geen voordelen maar, zo als je zelf al aangeeft een minder sterk diff wat eerder versleten is. Kyosho doet/deed dit ook bij de inferno US uitvoering om dezelfde reden.

Binnenkort maar eens 2 setjes tandwieltjes extra bestellen. Las op een Duits forum dat je ze gewoon erbij kan prakken.

De as van de tandwieltjes is namelijk wel geschikt voor een complete set, de inkeping in het midden zit er wel op namelijk ;)

ik heb de kyosho inferno neo race en die heeft ook geen kruis maar ik moet zeggen ik weet niet hoe snel je dan slijtage merkt maar de mijne is 8 liter oud heb laatst +- 6 liter alles uitelkaar gehad maar die tandwielen waren nog prima.

Back