Carson Specter: rijd volgas weg??

Hallo,

Was vandaag de hele middag aan het rijden met mijn Carson Specter V25 pro, toen hij er opeens volgas van doorging?

Waar kan het aan liggen?

Alvast bedankt.

Mvg.

mars mannetjes.

met de info die je geeft kan het van alles zijn.
kapotte servo
lege batterijen
geen of slecht werkende failsafe.
steentje ergens tussen.
kan van alles zijn dus

Ik heb een fail-safe, en in de middag deed hij het nog perfect toen was mijn accu pack ook bijna leeg toen ging hij ook meteen op de rem staan.

Daarna nieuwe accu pack erin gedaan weer uurtje gereden en toen gebeurde het opeens:(

Voor zover ik weet doet de gas servo het nog perfect, de stuur servo heeft wel wat speling en trilt soms een beetje.

Dit is nu al de 2e auto die ervandoor gaat met een fail-save:confused::confused:

Ik gebruik beiden, toen mijn 5cell accu pack leeg was pakte ik mijn losse batterij houder erbij (kunnen 4AA batterijen in).

Deed het ook goed wel wat minder krachtig van mijn 5cell accu pack, maar wat ik nou ook zo raar vond is dat als hij bijna opwas dat het gas even geblokkeerd werd, en dan zoon 10 sec later kon ik weer rijden?

Alvast bedankt.

Accu's herstellen zich lichtelijk weer als er even geen zware belasting op zit, een failsafe met spanningsdetectie kan dat effect hebben waardoor hij even na het ingrijpen de accu weer vol detecteert en de gasservo weer aan de ontvanger over laat.

een 5 cells accupack (humppack) is natuurlijk altijd beter.
servo's zijn sneller en de kans op losse contacten is bijna nul.

ik zou om te beginnen de accu packs helemaal ontladen (lampje er aan hangen is het makkelijkst) en ze dan rustig opladen.

gebeurt deze storing ook op andere plekken waar je rijdt ?

Ja de storing heb ik op meerdere plekken gehad, gelukkig was het deze keer in de tuin misgegaan dus de auto heeft niet zoveel schade gemaakt:D

Maar kan ik beter iets gaan vervangen aan de auto, bv de fail save?

Alvast bedankt.

iets vervangen lijkt me nog niet nodig want je failsafe werkt wel alleen niet altijd.
wat doet je failsafe als je de rem vast houd (ongeveer 15 sec ) ?

Nou heb even alles nagekeken, de servo's doen het weer ontvanger ook.

Maar als ik de fail-save ertussen doe dan doen de servo's het ook, maar de fail-save doet het niet, lampje brand wel??

Alvast bedankt.

Nee heb er maar een van, maar ik kan maandag wel even naar de modelbouwwinkel dan haal ik wel een nieuwe dan weet ik zeker dat hij het weer doet.

als je de failsafe niet meer vetrouwt lijkt me dat inderdaad het beste.
je zou de auto natuurlijk ook mee kunnen nemen en je probleem daar kunnen laten zien, maar ik denk dat ze ook daar zullen zeggen dat vervangen van de failsafe de beste optie is.
ik vind zelf deze best goed.

eos (maar wel redelijk groot)
Q world
tamiya
futaba heeft er ook maar daar heb ik nog nooit mee gereden.

carson vind ik persoonlijk niet ok.

kijk anders eens op het forum of er iets staat over failsafe's. dat kan je misschien wat nuttige tips opleveren.

Back