Carson stormracer topic.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door neoblader, 25 jun 2006.

  1. neoblader

    neoblader Guest

    [​IMG]

    Ey,
    Ik denk dat dit topic wel handig kan zijn omdat ik vaak losse topics zie zweven over de stormracer, een centraal verzamelpunt voor die info is dan altijd handig.
    Ook omdat het cobra chassis van conrad, de offroad buggy van smartech en nog wat andere merken dezelfde opbouw hebben als de stormracer, zal ik niet de enigste zijn met deze auto.

    Zelf heb ik ook een stormracer waar ik nu een SH .18 motortje in heb gezet. deze ben ik nog aan het inlopen (niet met dit weer).

    Heb jij een een stormracer of 1 van de klonen, post je ervaringen of wat dan ook hier :)


    M.V.G.
    Tjeerd
     
  2. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    hoi neoblader
    ik heb een carson stormracer(de eerste versie)
    ik vind het een goede beginner.
    alleen was er een probleem, dat was dat mijn asje van me (zeg maar) grote tandwiel naar mijn voorste dif was te kort. heb ik opgelost door er een stukje plug in te doen.
    voor de rest vind ik het een goede wage
    groeten
    Ruben
    ps. hoeveel cc is het motortje wat je er nu in zet?
     
  3. he neoblader, ik heb ook een carson stormracer.
    ben er erg tevreden over, maar ik wil nog wel een onroad erbij kopen, lijkt me ook wel leuk.
    Ik heb al flink wat schade gehad met mijn auto, en ik verwachte dat het heel duur werd, maar uiteindelijk bleek het toch niet zo duur te zijn. de onderdelen zijn dus ook niet zo duur!!! is ook erg handig als je net begint!

    Groetjes Joost
     
  4. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    hoi joosthoogduin
    wat heb jij kapot gereden dan, als ik het vragen mag.
    ik heb alleen een vastloper gehad(erg grote beginnersfout, ik had hem te arm gezet :oops:)
    maar ik heb afgezien van me vastloper nog nooit veel schade gereden
    groeten
    Ruben
     
  5. uhm
    wielophanging
    kap
    servo
    en nog meer van die kleine dingetjes... maar nog niet egt grote schades.

    Groetjes joost
     
  6. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    ok
    bij mij ook me kap
    werd onbedoeld als schans gebruikt door een Tamaya Nitro blaster :oops:
    en schoefjes die constant lostrilde van me overbrenging
    het valt mij opzicht nog tegen hoeveel mensen een Carson Stormracer(of cloon) hebben. khad er veel meer verwacht

    groeten
    Ruben
     
  7. jah, maar er zullen ook een aantal mensen die een stormracer oid hebben hier op het forum niets posten! of het forum niet eens gebruiken!!??

    groetjes Joost
     
  8. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    ja ok. daar heb je ook wel gelijk in.
    maar ik dacht dat hier op het forum meer mense waren met een stormracer.
    maar nu weer over stormracers :?:
    heb jij er hop ups op zitten?
    zo ja, welke?
    kben namelijk wel nieuwsgierig wat je er voor hop ups op kan zetten.
    en weet jij wat voor motor er standaard opzit :oops:
    groeten
    Ruben
     
  9. Daantke

    Daantke Guest

    Force 2.5cc dacht ik.
     
  10. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    dat is volgens mij op de Stormracer 2
    maar is dat ook zo op de eerste??
    ik dacht dat namelijk eerst ook.
    die 2,5cc klopt. maar ik wil juist het merk weten. ik ben ook aan het zoeken :wink:
    groeten
    Ruben

    EDIT: Ja
    je hebt gelijk. een Force 2.5
    bedankt :)
     
  11. ruben 15

    ruben 15 Guest

    he allemaal ik heb een smartech bugggy winner one ik wou even zeggen hoeveel pech ik heb gehad, ik heb mijn 2 voorste draagstukgereden en mijn chassisplaat helemaal krom reed met ong 40 km/h tegen een stalen kast aan. en vering kapot ook mijn versnellingbak is naar de klote twee grote cardan assen versleten en nog veel meer dit wou ik even zeggen over stormracer :D maar hij ligt uitelkaar en ik ga hem helemaal opknappen als het lukt.
    mijn lijste nieuwe spullen die ik heb gekocht en ga hale
    4 nieuwe alu veren met 50 watts olie [zeg ik dit goed]
    nieuwe draagarmen
    nieuwe banden+ velg
    nieuwe luchtfilter
    komt nieuwe moter op mischien
    nieuwe koppeling
    nieuwe onderdelen voor mijn versnellingsbak
    maar ik koop niet alles mijn vader kan ook frezen en de draaibank gebruiken dus veel kleine onderdelen zelf gemaakt.ik zal wel wat vergeten zijn aan onderdelen. maaar het is en blijft je eerste auto en die gaat rijden,kosten wat het kost :D ook wou ik even zeggen dat ik savage x heb ook leuk 8)
     
  12. -bull-

    -bull-

    Lid geworden:
    22 mrt 2006
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Nijmegen
    hoi allemaal,

    ik krijg als het goed is volgende week mijn stormracer 2 binnen :D:D. Over dat los trillen van de schoefjes heb ik al mee gelezen in verschillende topics, maar is er niet een betere schroevenset te krijgen voor deze auto want ik had het ook met mijn rs4 nitro 3 daar trilde de schroeven van het motorblok steeds los maar toen ik naar een doe het zelf zaak in de buurt ging en nieuwe schroefjes kocht had ik er helemaal geen last meer van.

    weet iemand toevallig of de stormracer 2 standaart al helemaal gelagerd is?? zo niet weet iemand waar ik een set kan bestellen want dat scheelt weer wat in de rij tijd.

    alvast bedankt, ik kan niet wachten tot ik hem heb en er mee kan gaan rijden ( moet alleen nog een goede plek vinden om hem in te rijden want ik woon in de stad en de politie is niet echt blij met rc auto's, heb namelijk al boete van 75 euro gehad omdat ik op de weg reed (waar geen auto te zien was)).
     
  13. neoblader

    neoblader Guest

    Ik denk dat RCscrewz wel een leuk setje schroeven heeft, moet je even op hun site zoeken.
    De stormracer 2 is geloof ik niet gelagerd. lagersetje kan je bij conrad halen voor hun cobra-chassis, is 1 van de vele klonen.
    heeft nijmegen geen indrustrie terrein wat op zondag lekker rustig is? daar zou je mooi kunnen inrijden.

    Ondertussen heb ik de SH.18 in mijn stormracer zitten, het gaat als een beest. is wel overkill voor het spur. Heb bij 1 spur een paar tanden afgebroken :?.

    Mvg
    Tjeerd
     
  14. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    Hey mensen,

    Ik wil ook even mijn ervaring delen over de stormracer. Is al weer een jaar of 2 geleden dat ik hem kocht maar oké.

    Ik kocht hem als eerste brandstof auto heb ervoor electro gereden. Maar hij is me niet echt goed bevallen ik heb er heel wat problemen mee gehad (kan grotendeels door mezelf gekomen zijn). Een paar spur gears, gebroken draagarm, schroeven kwijt en nog wat dingen. Al met al leuk om mee te beginnen maar verwacht er zeker niet teveel van.

    Groeten Dick
     
  15. jordys

    jordys Guest

    heb gister ook een stormracer aangeschaft
    en kom gister avond gelijk terug naar de winkel
    kabelstarter was geknapt en nee niet te hard getrokken was een fabrikaage fout
    omdat alleen de buitenste hoes geknapt was en de binnenste wat gewoon uit de knup geschoten
    hebben we snel opgelost in de winkel (de starter is nu alleen 10cm koster)
    nieuwe krijgen we vergoed
    ik wou gister avond nog ff starten en verder gaan met in rijden maar kreeg m niet meer aan de praat
    maar denk als ik volgende week zaterdag als ik weer ben van vakantie dat ik m wel aan het lopen krijg
    maar weet iemand de basis afstelling van de stormracer omdat tie van mij niet goed afgestel was en kon ik als leek dus oook niet weten hoeveel slagen ik m losser moest draaien
    hij stond zo ingesteld dat ik kon gas geven wat ik wou maar dat de motor 1 toerental had
    ook was het tankje met 2 minuten leeg
    (gebruik tornado 10% oil+)
    en de motor werd helemaal niet overdreven warm sterker nog kon m na dat tankje nog gewoon aan raken zonder blaren dr aan over te houden:S
    heb ik m helemaal dicht gedraait(main needle) pff heb heel wat rondjes gemaakt zeker meer dan vijf
    heb ik m 3 rondjes los gezet en wou ik m daarmee starten en dan kijken of dat wat is en dan 2 slagen losser zetten om in te rijden
    kreeg m alleeen niet aan de praat
    miss weten julllie een andere betere manier

    ps heb de motor behandeld met afterrun olie
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Gebroken draagarmen en lostrillende schroeven met als gevolg strippende spurs klink in mijn ogen geen probleem van de auto maar hoe je er mee om gaat.....


    Trekstarters moet je ook korte rukjes geven en niet tot ver eruit trekken. Als je dat wel gedaan hebt zit daar de fout.

    Niet om het 1 en ander maar motoren stel je niet af op een hoeveelheid slagen maar op gevoel op basis van klank, temperatuur, rook uit de uitlaat en visuele prestaties. In jouw geval als er veel rook uit kwam zou je hem een tikje armer moeten proberen. Overigens moet de motor uit fabriek redelijk goed staan om hem op te starten.

    Met 2 minuten leeg en een koele motor klinkt als een rijke afstelling, is totaal niet erg met een nieuwe motor !!!!!!
    Je bent van 5 toeren open naar 3 toeren gegaan niet eens wetend als 3 toeren goed is.... Het enige wat hier goed aan is dat je weet dat 5 toeren zijn beginpositie was. Het kan zijn dat 3 toeren te arm is, ga terug naar die 5 of van daar iets armer 4.5 toeren.
    Besef dat als je de motor te snel op scherp wilt hebben de motor een korte levensduur krijgt.

    Afterrun kan ook je probleem van het niet op kunnen starten. Draai de plug los hou een vinger of een dopje op de uitlaat en trek een paar keer aan de trekstarter, dan pomp he brandstof goed door en verdruk je daarmee de afterrun. Dan de plug erop en je vinger/dopje van de uitlaat en in 1 rukje moet die starten.
     
  17. jordys

    jordys Guest

    oké dank je roelof zou je tips zeker op volgen:D
    maar ga zo op survival in ommen 1 week daarna ga ik rustig alle tips op volgen en hopelijk doet tie t dan en die trekstarter was een fabrikaage fout de winkelier zei dat ook;)

    dat afterrun olie heb ik niet daarvoor gebruikt
    was een beetje onduidelijk
    maar omdat ik 1 week weg ben heb ik de motor met afterrun olie behandeld :wink:
     
  18. dikketienes

    dikketienes

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    417
    Locatie:
    Breda
    Daar kun je wel is gelijk in hebben :oops: . Ag ja je bent jong en je probeert wat he.
    Maar zoals ik al zij toch wel leuk wagentje om mee te beginnen.

    Groeten Dick
     
  19. Truster

    Truster Guest


    Whahaha, ik had je nog zo gewaarschuwd toen ik m voor je ging bestellen. Maar als t alleen maar de spur is valt het me nog wel mee moet ik zeggen.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat bedoel ik, je allereerste RC ervaring zijn altijd de slechste.
    Mensen kunnen of willen niet sleutelen en kopen dus een RTR en verwachten ook dat je daar niet aan hoeft te schroeven en vaak zijn ook de motoren ook als slecht bevonden omdat men niet weet hoe ze af te stellen en dus snel in de soep lopen.......
     

Deel Deze Pagina