Carson Thunderbird 62

Hallo,

Ik ben van plan een vliegtuig aan te schaffen, aangezien ik nog nooit gevlogen heb vraag ik me af of dit wat is.
Ik heb ook gekeken naar de minimag rtf en de easystar, maar de prijzen vind ik nog net wat te hoog om mee te beginnen.
Shamrock-Maastricht.nl

Is dit een indoor of kan ik er ook buiten mee vliegen ?
Ik zie geen wielen eronder dus ik neem aan dat je moet landen op de "buik" van het toestel ?

Dus dit is voor een beginner moeilijk te besturen ?
Hoe moet ik dat zien ? instabiel tijdens het vliegen ? moeilijk aan de grond te krijgen ?
Niet stevig ?

Bestaat er een rtf beginners vliegtuig in dezelfde prijsklasse ?

Defty, vooral kopen, dan kunnen wij weer weddenschappen afsluiten over de afstand die je ermee haalt.

Nu effe serieus,
Dit model is totaal ongeschikt voor een beginner. Ga eens bij een van de 3 modelvliegclubs in jou directe omgeving kijken en vraag ze daar de oren van hun hoofd. De betreffende clubs zijn Thermiek '58 te Nuth, LVC Limbricht Sittard en natuurlijk onze club MVC Swentibold met hun mooie veld net buiten Schipperskerk.

Daarnaast is die winkel niet echt een goede keuze als je nog geen ervaring hebt, het is mogelijk dat je daar net met de verkeerde spullen buiten komt. Dus ga vooral naar een club voor info en als je mazzel hebt helpen ze je ook met de aanschaf van de eerste spullen. Het echte modelvliegen krijg je daar ook netjes aangeleerd en wel gratis als je lid bent.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt voor de info, ik ga zo'n simulatie aanschaffen want ik ben inderdaad niet van plan om bij een club te gaan.

Maar wanneer ik het met de simulatie onder de knie heb, is die thunderbird dan nog een verkeerde keus ? Ik vind de easystar namelijk nogal prijzig voor mee te beginnen.

Ik heb ondertussen een ander toestel gevonden rtf, volgens mij heb ik hier meer aan.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de info, ik ga zo'n simulatie aanschaffen want ik ben inderdaad niet van plan om bij een club te gaan.

Dat is geen goed plan in de omgeving van waar jij woont. Die vliegclub in Sittard zit op nog geen 5 kilometer van Geleen af, De vliegclub in Born is ook niet zo ver weg en die in Nuth zijn ook heel dichtbij. Tussen deze clubs is er echt geen plaats om wild te vliegen zonder dat je de clubs stoort. Met de nodige crashes tot gevolg voor beide.

Daarnaast kun jij het dan voor de betreffende clubs verpesten. De beide clubs in de gemeente Sittard-Geleen hebben redelijk strenge regels opgelegd door de gemeente. Door ergens wild te gaan vliegen in die gemeente kun je het aldus voor beide clubs allemaal verpesten en denk eraan, er zijn dan ruim 175 modelvliegers die je dat niet in dank afnemen.

ps, kom op de eerste zondag ochtend van de maand eens naar ons veld te Born, je mag dan als je wil een gratis vliegles volgen. Mijn Easystar wordt daar dan voor gebruikt of eventueel de Protech Skyraider.

met vriendelijke groet
Theo Coenen
Voorzitter MVC Swentibold

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet eens weten waar ik hier in de buurt de ruimte heb om wild te vliegen, nooit echt op gelet en woon pas 2 jaar in geleen. mijn ouders wonen in brunssum, daar ken ik wel wat plekken waar ik zou kunnen vliegen en waar je ook geregeld andere ziet vliegen.

Ik zal eens langskomen bij jullie club als het me lukt om zondags vroeg op te staan :)

Ik heb vandaag de Protech air combo aangeschaft, helixx 3d heli en de cesna.
Best lastig om die heli af te stellen, de cesna heb ik net in elkaar gezet, maar vraag me af of die clipjes goed vast blijven zitten aan de roeren, er staat namelijk nogal wat spanning op de stangetjes. Heb 1 clipje met lijm vast moeten zetten omdat hij telkens los schoot. Hopelijk houd dit goed tijdens het vliegen.

ik was voor de easystar gaan kijken na een tip van een collega van mijn pa, 120 euro kant en klaar. Maar ze hadden er ook deze combo, en toevallig kreeg ik vandaag mijn loonbrief waar ook het vakantiegeld bij zat. en nee deze combo kost geen 200euro +

Laatst bewerkt:
Ik zal eens langskomen bij jullie club als het me lukt om zondags vroeg op te staan :)

Je mag ook vanmiddag langs komen en neem dan gelijk je modellen mee. Ik en nog een aantal anderen zijn op het veld vanaf een uur of 1 tot een uurtje of 5. Zondagochtend vanaf 10 uur tot............

Back