Carson Truck Poison + Robbe Rocar 8619

Ik heb in mijn trial truck nu de combinatie zitten van de topic titel op 7.2V.
Ik vind echter dat ik hiermee nog niet heel traag kan rijden. Het verschil is er uiteraard al maar toch, ik had meer verwacht.
Als ik de throthle lichtjes open hoor ik de motor "piepen" maar draait die nog niet.
Is mijn regelaar verkeerd ingesteld ?
Is de schakelfrequentie te laag ?

Niemand die hier een antwoord op weet ?
Ik denk echt wel dat het aan de PWM frequentie ligt maar dat ben ik niet zeker.

als je de throttle lichtjes opend;) dan gaat je motor piepen
dan draait ie dus eigelijk gewoon onder zen toeren
dan krijgt hij stroom om te gaan draaien maar hij komt niet rond dan gaat ie piepen..
groetjes wesley

Ja zover was ik ook al.
Vandaar ook mijn vraag... kan de regelaar op dat moment geen stroom genoeg geven, heeft de motor nog geen koppel genoeg of is het rendement van de regelaar op dat moment niet goed.

Deze dus....

Skirmitt zei:
Ja zover was ik ook al.
Vandaar ook mijn vraag... kan de regelaar op dat moment geen stroom genoeg geven, heeft de motor nog geen koppel genoeg of is het rendement van de regelaar op dat moment niet goed.

Bij heel minieme throttle, komt er zo weinig spanning op de motor dat deze nog niet voldoende koppel heeft om zijn eigen magnetisch veld te overwinnen, maw te beginnen draaien.

Je hoort wel een hoogfrequente piep, dat is normaal. Je moet dan echter iets meer gas geven om de kracht te overwinnen en de motor draaiende te krijgen.

Nu dat je truck niet traag genoeg rijd, is een vaker voorkomend probleem, en kan je niet simpelweg oplossen door "minder gas" te geven.

Je hebt nu eenmaal een bepaald vermogen nodig om een stilstaande motor in gang te krijgen... en motors hebben ook een minimum toerental dat ze zullen draaien, daaronder gaan ze weer stilvallen en "piepen"
Wat je dan kan doen is een extra vertragingsmodule tussen de motor en de as aanbrengen.

Back