carson

• Topicstarter Topicstarter speedy1982
  • Startdatum Startdatum
S

speedy1982

Guest
ik heb een tijdje geleden een model boot gekocht en wou een andere moter in zetten.
nu ik er een graupner 700 in.
maar dat is een 9,2 v moter en ik heb dus met een 7,2 accu pack niet genoeg vermogen.
nu wil ik er een 10 v accu pack in zetten maar ik weet niet of mijn regelaar dat aan kan.
ik heb een carson speed regelaar in mijn boot

Hallo Speedy,

Welkom op dit forum!

Je zult merken, dat hier veel kennis aanwezig is op botengebied, dus profiteer daarvan!

Daarnaast zul je ook merken, dat je bijster weinig respons zult krijgen, als je niet meer gegevens geeft over hetgene je vraagt, vooral foto's zijn zéér geliefd!

Persoonlijk heb ik het liefst dat de vragen gesteld worden in het Nederlands, in volledige zinnen en zonder onzinnige afkortingen. Kijk je typsels dus even na op correct taalgebruik voor je op 'reactie versturen' klikt.

Dus:
1) welke boot heb je? Foto, link?
2) welke motor heb je op het oog? (want een 9,2V 700 motor bestaat niet)
3) cellen zijn er in 1,2V (NiMH, NiCad) en 3,7V (lipo), dus 10V wordt een moeilijk verhaal.
4) Welke regelaar heb je type, foto, link?

Groeten, Jan.

carzon

full

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is dus een 9.6 volt graupner 700 met een carson speed 15 regelaar

dit is dus een 9.6 volt graupner 700 met een carson speed 15 regelaar

Welk typenummer is de 700 motor? 6306?

Over je regelaar vind ik in de gauwigheid niks, maar ik neem aan dat de 15 staat voor 15A.
In dat geval is 'ie te licht voor een 700 motor, die trekt in een boot al gauw zo', 30 A opstartstroom, afhankelijk van de set-up en prop.

Is dat jouw boot, in je avatar?

Groeten, Jan.

De Bladerunner van Kyosho is een beruchte boot, hij/zij ziet er goed uit maar is een moeilijk exemplaar om echt snel te krijgen.
Dat komt door de smalle romp en de beide outriggers; de boot heeft maar weinig draagvermogen en met een 700 motor op 12-14 cellen ligt 'ie erg diep.

Er zijn dan ook maar weinig mensen, die deze boot met deze motorisering over de 40 km/h hebben gekregen. De afstelling luistert extreem nauwkeurig, als 'ie niet deugt is de snelheid er niet en gaat de electronica de lucht in door de hoge stromen.

Met de brushless motoren en Lipos van vandaag lukt het wél.
Zoek maar eens op Kyosho Bladerunner brushless op Youtube, daar staan er wel een paar.

Groeten, Jan.

wat voor een regelaar raad jij aandan?

Als je kunt solderen, is dit de goedkoopste die er is:
Modellbau-Regler.de Shop - Bausätze
(denk wel aan de verzendkosten)
Als je dat te lastig lijkt, zoek er eentje, die tenminste 12 cellen (14,4V) en 40-50A aankan.

BTW, die spiraal, die om je motor heen zwabbert doet meer kwaad dan goed; hij blokkeert de koelsleuven in plaats van de behuizing te koelen.Die zit domweg op de verkeerde plaats.

Om je boot sneller te maken, zal de motor aan de bak moeten; op 12-14 cellen gaat dat niet goed zonder een koelspiraal en borstelkoeling...
Daarom moet er een nieuwe motorsteun gemaakt worden, eentje, die de koelsleuven aan de voorkant van de motor niet afsluit, want de luchtstroom dóór de motor is ook van vitaal belang.

Groeten, Jan.

ok bedankt ik kan ook niks vinden van carson regelaars behalfe dat het gemaakt word door m-tronicks maar ook op die site kan ik niks vinden

ok da moet alleen ff kijken dat hij tussen de moter mond past

wie kent dit een regelaar die gekoeld word en niet eens de motet en een ontvanger op baterijen.

dat zij foto's van een boot van een maat van me .
enyway bedankt voor je advies vooral dat adres van die webshop in duitsland heb ik wat aan

Back