carter MAP3 - 2.5cc

Hallo beste mensen,

Ik ben op zoek naar een carter van een MAP3 - 2.5cc dieseltje.
Mag ook een rotversleten smerig ellendige of wat dan ook motor zijn , als het cartertje maar goed is.

Waarom??? Ik heb een gloednieuwe laten vallen , en de mount is afgebroken. Tja , even geen gevoel meer in mijn hand wegens een defecte al 4 maand geleden geopereerde schouder. Moet helaas Maandag aanstaande terug onder het mes.

Deze motor behoord bij men collectie modelmotoren , en dit vind ik zo jammer. Motor is splinternieuw namelijk.

Graag een Pm aub.

Alvast veel dank moest er iemand zijn die iets liggen heeft.

Barry

Barry,

bedoel je het carterdekseltje? Van welk type MARZ? Er zijn mij 5 verschillende types bekend... Ik heb enkel complete motoren, maar onderdelen voor MARZ-motoren zijn vlot te vinden.

MARZ type 2:
Marz_2_5_disassembled_01.jpg

a4186719-208-Marz%20%20diagram.jpg

Dag Barry,

oeps, die heeft precies een ferme tik gehad?
Ik weet niet wat je bedoeling is met deze motor. Als je hem terug wilt laten draaien kan ik je geen raad geven. Op RC-groups loopt er een lange topic (418 pagina's) waarin de diesel-freaks van over de gehele wereld met elkaar in verbinding staan. Misschien heeft er iemand wel nog een motor in onderdelen liggen? Model Diesel Engines - RC Groups
Deze motoren werden op een 12-tal verschillende lokaties, verspreidt over de gehele voormalige USSR, gemaakt. Met een beetje geluk had je een werkende motor, met heel veel geluk had je een goede motor, maar de kans dat je zonder veel nawerk een uitstekende motor had was nagenoeg nul... Deze motoren kosten in nieuwstaat tegenwoordig nog steeds heel weinig. Er zijn er tienduizenden van gebouwd, gewoon om de werkplaatsen aan het werk te houden want er was zo weinig afname dat de stocks enkel groter werden. Ikzelf heb 3 van deze MARZen. Eentje is nagewerkt en loopt bijna zo goed als een ongelagerde PAW. Die 2 andere lopen (meestal :rolleyes:) ook wel maar maar zijn eigenlijk totaal onbetrouwbaar.
Met een beetje geduld is het mogelijk om een nieuwe MARZ voor ongeveer 25 euro op de kop te tikken. Maar als het de bedoeling is om een goedwerkende 2.5cc diesel in handen te hebben, zou ik opteren om 15 euro extra uit te geven aan een PAW.

Ik ken rc groups. Heb er al verschillende keren gepost. Bij deze is het niet de bedoeling om een goed werkende te hebben , maar deze komt uit mijn collectie modelmotoren. Daarom zoek ik enkel het cartertje.

Gisteren is me'n schouder terug geopereerd , maar ik haal het voorlopig echt niet meer in mijn hoofd om nog een motor in mijn handen te nemen.
Hier een indruk van mijn kastje:

Foto550-KMINO7VU.jpg

En de mede collectioneurs die ik ken , hebben ook niets liggen.

Ik ben voor dit type motor op zoek naar een zuiger waar kun je dit vinden als onderdelen vrij. Makkelijk zijn.

Alvast bedankt, Sam

Post je vraag eens in bovenvermeldde topic op rc-groups. Ongetwijfeld er wel een van de lezers daar een Marz in onderdelen liggen.

Back