Case voor 1/3" SONY SUPER HAD II CCD

Laatst heb ik bij de volgende FPV camera gekocht:
600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera with OSD Menu 2.8mm lens

Ik heb daarbij gelijk de volgende case besteld:
Indoor MTV Interface Mini Camera Housing Case with Audio Hole - SecurityCamera2000.com

Ik wil de camera eerst op mijn tricopter zetten, en later op een pan/tilt mount op de easystar2. Op de tricopter zou de case denk ik perfect zijn, alleen dan moet ik wel de camera pcb bijknippen (deze is daar voor gemaakt). Het is dan alleen geen 1/3" camera meer. Gaat dat uitmaken voor de bevestiging op een toekomstige pan/tilt mount? Of de camera toch gewoon maar lekker 1/3" laten en de case niet gebruiken?

zou ik niet doen, dat kastje is in metaal en is toch weeral een 50gr meergewicht.
Zeker als je dat op een kleine servo zet om te pannen is niet zo best.

Huh? Die 1/3 heeft volgens mij niets te maken met je printplaat afmeting. Dat heeft als ik het goed heb te maken met je CCD/CMOS chipje.

En idd die dingen zijn zwaar.

Trek ze zelf op een simpel vacuüm tafeltje met Een stuk projectie folie voor op de beamer.
Dan van binnenuit spuiten en je hebt een mooi licht kapje.
Natuurlijk beschermt het verder mechanisch weinig. Alleen tegen wat spat water vanuit bv nat gras.

zou ik niet doen, dat kastje is in metaal en is toch weeral een 50gr meergewicht.
Zeker als je dat op een kleine servo zet om te pannen is niet zo best.

Idd heel zwaar. Waarom ze dat in zo'n hard metaal maken is mij een raadsel. Je moet echt serieus de moeite doen om erdoor te boren. (ofwel is mijn boorsetje kapot natuurlijk ;))
Naja, eigenlijk... Die dingen zijn natuurlijk niet gemaakt om FPV mee te vliegen.
Ik heb mijn kastje aangepast. De lenshouder eraf gedaan en aangepast zodat de originele plastic lenshouder past. Verder kun je ook nog gaten boren om het gewicht te verminderen.
Die camhouder gebruik ik trouwens in een vaste stand.

Hey mannen,

Ik zie nu pas jullie reacties. Stom 1/3" is natuurlijk de sensor maat....ik bedoelde het printje van 38x38 bijwerken naar 32x32.

Ik had er inmiddels ook voor gekozen niet de case te gaan gebruiken. Dat ding is inderdaad behoorlijk zwaar. Aanpassen is misschien inderdaad wel een goed idee. Voorlopig ga ik met wat multiplex hout en afstandsbusjes een houdertje maken voor de camera. Nog maar even zien hoe ik de camera dan evt ga beschermen. Krimpkous eromheen of misschien wat schuim ofzo....zal m'n creatie hier binnenkort wel posten:-)

Ik heb dezelfde cam en behuizing. Opletten als je dit gebruikt: je moet inderdaad het printplaatje bijknippen, wat ik heb gedaan (past perfect trouwens) maar als je het beugeltje vastmaakt aan de behuizing opletten dat je heel kleine schroefjes pakt!

Ik had namelijk bijgeleverde 3mm schroefjes gebruikt en bij het vast aandraaien raken die een IC op de printplaat, met alle gevolgen vandien... Iets te hard aangedraaid en IC van de printplaat gebroken.

Back