Castle Creation Bec Pro/ Logo 600 SE

Beste mensen,

Ik had genoeg van mijn extra lipo voor de servo's. Nu heb ik de CC Bec Pro gekocht. Sluit er voor de zekerheid ook een 4,8v 1000mah. NiMH batterij op aan, deze laadt zichzelf dan continue bij.

Nu blijkt dat er om voldoende amp. over te brengen 2 servo kabels op de ontvanger aangesloten moeten worden. Betekent dit dat mijn 7 kanaals ontvanger niet voldoet? Weet iemand hoe ik dit kan oplossen en of dit echt nodig is?

Je kan een Y kabel in een van de kanalen steken voor die 2de aansluiting. Of het echt nodig is op een Logo 600 betwijfel ik, tenzij je servo's gebruikt die buitensporig veel stroom trekken. Voorheen gebruikte je toch ook maar één aansluiting op je ontvanger voor de voeding?

Dat verschil snap ik gelukkig wel. Maar om er 1 in te steken zal ik toch plaats moeten maken en een andere er uit moeten trekken. Of zie ik iets over het hoofd? Heb een 7 kanaals ontvanger waar al 6 kanalen van gebruikt worden, dus hou ik er maar 1 over voor 2 Y stekkers.

Maar zoals Emanuel schrijft voorheen gebruikte ik er ook maar 1, alleen moet ik zeggen dat deze draden veel dunner zijn.

Je kan tussen elke servo een y-kabel STEKEN, en de extra verkregen servo contra-steker verbinden met de BEC.

Hoeveel Y-kabels gebruik je nu al ?

Mvg. Richard

Dat bedoelde ik dus met de Y kabel. Je trekt er een willekeurige servo uit en prikt de Y kabel erin. De servo sluit je weer aan op de Y kabel. In de andere contra van de Y kabel gaat je BEC.

Nee hoor, dat is nu nl ook al zo. In je ontvanger zijn alle zwarte pootjes aan elkaar verbonden en alle rode pootjes ook, om het maar even simpel uit te drukken. De witte zijn de enige waar een signaaltje op komt te staat wat de servo gebruikt om z'n positie te bepalen. Hij krijgt dus continu voeding.

Dank je/jullie. Weer wat geleerd op deze mooie vrijdagavond!!!

Lees nu trouwens een aantal negatieve zaken over die CC Bec Pro. Iemand ervaring mee?

Nee hoor, dat is nu nl ook al zo. In je ontvanger zijn alle zwarte pootjes aan elkaar verbonden en alle rode pootjes ook, om het maar even simpel uit te drukken. De witte zijn de enige waar een signaaltje op komt te staat wat de servo gebruikt om z'n positie te bepalen. Hij krijgt dus continu voeding.
A picture is worth ... :)

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus : even: bij gebruik van BEC-pro gèèn BEC van regelaar gebruiken!!!(rode draad van regelaar uit connector trekken en issoleren met tape of krimpkousje.

Dan dus ook gèèn ontvanger-accu als extra back-up gebruiken!!!
Het opladen van accu`s via BEC zal echt niet goed gaan.
Een accu parralel aan de BEC beínvloed op een verkeerde manier het regelgedeelte van de BEC, wat schadelijk kan zijn en KAN lijden tot storing. (gevolg neer -storten hely)

Mvg. Richard

Met de gebruiksaanwijzing was ik nog niet begonnen en gelukkig ook nog niet met het monteren. De eerste wil nog wel eens overgeslagen worden. Dus deze info komt zeker van pas.

Ik zie ze nog steeds wel rondvliegen met die extra accu maar wat je zegt zou goed kunnen. Is de CC BEC te vertrouwen zo alleen?

Beetje het verhaal van de zwakste schakel van de ketting!
Zorg dat alles goed in elkaar zit met eventuele borging(tegen uit elkaar trillen).
Ik heb zelf gèèn ervaring met CC BEC pro,
maar je bent echt niet de eerste wie ermee vliegt.

ps. :Altijd eerst de gebruiksaanwijzing lezen.(dan wordt je al vèèl wijzer)

Succes Richard

NOOIT een ontvanger accu bij een bec erbij prikken!!!
Dat kan enkel en alleen bij een kontronik regelaar.
Beide aansluitingen van de bec pro gebruiken. Y kabel tussen een servo gebruiken dus niet de 2 output draden in een ykabel steken. T heeft dan geen zin.:confused:

Back