Castle Creations Cap pack op Mamba Monster, doen of niet?

ruudxd

Forum veteraan
Hallo,

Ik vraag mij af of een Castle Cap pack op mijn Mamba Monster helpt en zoja, waartegen.
En is het de 25 euro waard, of kan ik het beter zelf ( laten ) maken bij de electro winkel?
Ik wil mijn accu draden van mijn Mamba Monster namelijk wat verlengen ( niet te veel dat weet ik, ik zat te denken aan +- 3á5 CM. )
En nou leek het mij verstandig om zo'n cap pack er aan te maken, aangezien de Mamba Monster deze niet ingebouwd heeft.

Op de site van Castle zeggen ze dat het voor grote auto wel goed is, en laat ik die nou net hebben ;)
Dus ik zou graag jullie mening horen, of het kan/mag, en of het helpt en waartegen, want mijn engels is niet heel erg goed.
Aan de ene kant lijkt het mij namelijk wel goed, maar aan de andere kant heb je wel een nieuwe " tussenpoos "/ connectie/verlies in je accu draden?
En als het helpt, zou ik dit zelf kunnen maken, en heeft iemand er een turtotiol van/over?
Ik gebruik trouwens een Castle BEC, als dat van belang is.

Sorry voor de vele vragen, maar 25 euro is wel aardig wat, en als het dan niet nodig zou zijn, vindt ik het zonde.
Ik ben nog niet echt thuis in deze electronica wereld zoals jullie misschien wel weten, en kan/wil nog veel leren!

Alvast bedankt,

Ruud

Zie deze link:

Castle Creations | CC CapPack

Het vangt stroom op, en wanneer het nodig is, bijvoorbeeld bij hard acceleren, geeft het net dat beetje stroom zodat je accu niet helemaal inzakt.
Ook, en daar ging het mij een beetje om, vervangt het de stroom die je normaal kwijt zou zijn bij lange accudraden.
Simpel gezegd, het is een soort kleine accu, die stroom geeft wanneer het nodig is.

Hopelijk is zo duidelijk,

Ruud

De antwoord op de vraag of het nut heeft moet eerst bekeken worden of je nu last ondervind....

Kwaad kan het nooit maar als je geen last hebt van vreemde reacties bij het optrekken is het overbodig.

Hallo,

Oké, ik zal het eens proberen.
Maar zou het op den duur ook beter zijn voor mijn ESC?

Ik heb het ook even gevraagd op het LST forum ( de auto waar evt. in zou komen ), en wacht daar ook even antwoord op af.

Groeten,

Ruud

... Castle Creations | CC CapPack
Het vangt stroom op, en wanneer het nodig is, bijvoorbeeld bij hard acceleren, geeft het net dat beetje stroom zodat je accu niet helemaal inzakt. ...
Ondanks wat CC op hun site schrijft, doet zo'n pack dat niet. Het is nodig om hoge spanningspieken, hoger dan accuspanning, met frequentie van 8, 16 of 32kHz, t.g.v. lange accu-draden tegen te gaan. Die spanningpieken kunnen je regelaar vlot ruïneren. Jij verlengt met slechts 3-4 cm, pack niet nodig.
Voor meer uitleg
too long battery wires will kill ESC over time - RC Groups
Contents

• Problem
  • Solution
  • Rule of thumb
  • Capacitor type
  • Capacitor polarity!
  • How to add extra capacitors
  • Expert/manufacturer opinions, rules of thumb, installation
  • Explanation/theory
  • Measurements
  • DIY pictures

Hallo,

Dus de oplossing is langere motor draden als ik het goed begrijp?
Dan kom ik al weet met een nieuw " probleem ".
Ik heb er een aantal foto's bij gemaakt voor de duidelijkheid.
Ik heb nu 2 keer met een zelfgemaakt verlengstukje gereden, deze:

IMAG0193.jpg

Alleen bevalt het mij nu niet dat ik een extra paar stekkers heb, en dus meer verlies.
Het zal misschien niet zo veel zijn maar ik heb het liever niet.
Maar, hoe krijg ik deze draden:

IMAG0194.jpg

met een goede verbinding gesoldeerd aan het bekende draad, dit dus:

IMAG0196.jpg

Ik zat zelf te denken om een stuk van het nieuwe draad af te strippen, zolang als de open draden van de motor zijn, zo dus:

IMAG0198.jpg

En het dan open/los te maken, zo dus:

IMAG0202.jpg

En dan de draad van de motor en in te doen, of die ook eerst uit elkaar draaien, zodat die draden ook los zijn zodat je beter contact krijgt, zo dus:

IMAG0205.jpg

En dan natuurlijk strak aan elkaar draaien, en dan met wat tin vast zetten.
Goed plan?
Of hebben jullie een betere manier?

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden!

Ruud

Dit ziet er uit als "plak en knoeiwerk".

In de eerste plaats, niets doen met de motordraden. Niet afknippen of uit elkaar halen. Vaak zijn dit de draden waarmee de motor is gewikkeld. Die draden hebben een lakisolatie is heel lastig is te verwijderen.

Als je de draden wilt verlengen, de boel niet in elkaar vlechten. Daar krijg je een dikke soldering mee. De draden tegen elkaar leggen, een millimeter of 5 overlappend, en dan solderen. De weerstand van een goede soldering zal geen invloed hebben op de prestaties. Vervolgens de las met krimpsok isoleren.

Maar voor de de boel aan elkaar gaat solderen, eerst even oefenen op een paar stukjes afvaldraad.

Hallo,

Oké, bedankt voor de tip over hoe ik het moet/kan doen.
Bedoelt u zoiets:

IMAG0206.jpg

IMAG0207.jpg

Ik hoop dat het zo goed is.

Ruud

Op de foto's lijken het twee verschillende solderingen. De laatste ziet er goed uit. Krimpsok er om en klaar. De eerste is lijkt niet zo glad.

@ NPS : en toch is het dezelfde verbinding ?
Dus even weer los maken, beide kanten weer strak maken, en dan weer aan elkaar vast maken?

@ Ron : tja, ik ben nu al aan het verlengen aan de motor kant, want deze stond mij eigenlijk als te strak, dus kan ik dat nu mooi combineren.

Bedankt voor de input heren!

Daar kan ik wat mee,

Ruud

Op de foto's lijken het twee verschillende solderingen. De laatste ziet er goed uit. Krimpsok er om en klaar. De eerste is lijkt niet zo glad.

Back