Castle Creations Data

• Topicstarter Topicstarter denniswpels
  • Startdatum Startdatum
D

denniswpels

Guest
Weet iemand misschien hoeveel "Magnetic Poles" ik in mijn 5700kV motor heb zitten van mijn HPI Firestorm Flux?

Ik vraag dit omdat dit gevraagd word in het programma "Castle Creations Data". Net als de "Gear ratio", die moet zijn 2,6:1 van mijn HPI, maar in dat programma kan je alleen hele getallen invoeren...dus heb het maar afgerond op 3:1

Heeft iemand al een beetje ervaring met dit programma? Hij zou bij elke "power-up & reset" een nieuwe log sessie starten...maar dit doet die bij mij niet automatisch.

volgens mij zijn het 2-polen.
maar die gegevens zijn toch alleen voor de regelaars met ingebouwde datalogger? de regelaar in je firestorm flux is een sidewinder en die heeft geen datalog functie. vooralsnog hebben alleen de phoenix-ice regelaars ingebouwde datalogging dacht ik.

volgens mij zijn het 2-polen.
maar die gegevens zijn toch alleen voor de regelaars met ingebouwde datalogger? de regelaar in je firestorm flux is een sidewinder en die heeft geen datalog functie. vooralsnog hebben alleen de phoenix-ice regelaars ingebouwde datalogging dacht ik.

Kan idd heel goed kloppen wat jij zegt, de laatste update van Castle Link is 3.22 en in deze update zit o.a. die nieuwste software versie van Phoenix + een desktop icoon voor de grafische viewer. Ik dacht misschien dat het in de mijne ook zat, maar helaas. Dan hoef ik er ook niet mee verder te stoeien.

Thanks!

Ik heb 3.22 in mijn regelaar gestopt, en nu kucht ie als een waanzinnge (Mamba Monster Max + 2200KV). Zijn daar al meer meldingen van gemaakt?

Wat bedoel je precies met kuchen? Ik heb zelf nog niet de laatste versie erop zitten, maar als er problemen mee zijn, dan wacht ik lekker nog even.

waarschijnlijk "cogging" oftewel het moeizaam op gang komen van de motor wat ook een beetje op "stotteren" lijkt.

Het heeft, voor zover ik weet, niets te maken met het woord "cough" wat hoesten/kuggen betekend.

Het lijkt meer op een brandstof motor waarvan de ontsteking verkeerd staat afgesteld, en er ontbranding in de uitlaat ontstaat. Gevolg, een sputerende auto en knallen en steekvlammen.
Zover kwam het gelukkig niet, de motor houd tijdens het acceleren even kort in. Dacht eerst dat de accu niet goed meer was en de LVC in sprong. Maar dat was het niet.

Hmm.. komt bekend voor ja. Heb zelf dat probleem ook dat als je vol gas weg rijd dat hij dan ff naja.. niets meer doet en het daarna weer op pakt. Geen idee of dat door de nieuwe firmware komt...

Zodra je de zender beperkt tot 80% is het probleem weg... althans ik heb er nu geen last meer van.

Thuis gaat ie weer goed. Vermoed nu dat ik wat last had van storing op de zender, en dat de failsafe inkwam. Volgende keer eerst de zender maar even uit-aan zetten (2.4Ghz)

Back