Castle Creations / Dymond

Hallo,

Kwam net op de site/winkel van Staufenbiel Hamburg

http://www.modellhobby.de/

Zag dat ze onder eigen naam de CC regelaars voeren, voor leuke prijzen... Staufenbiel is een prima winkel, leuk om een keer langs te gaan, maar verzenden gaat ook prima!

Kijk onder Online Shop>Elektronik>Regler>Flugregler

Hans

Deze regelaar mag dan wel bouwgelijk zijn aan de Castle Creations regelaar net zoals die Xenon regelaar van Jamara, maar je hebt er geen garantie op van Castle Creations en je kan ook niet op hun terug vallen als er iets fout gaat. En of de software gelijk is en blijft is ook nog maar afwachten.

In feite zijn dit allemaal illegale kopieen die nu verkocht worden met gebruik making van de naam Castle Creations. Dus kijk uit met dit soort goedkope versies.

Hallo Theo,

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zowel Jamara als Staufenbiel in alle openheid toegeven dat ze dingen illegaal kopieëren...ongetwijfeld zijn er licentie afspraken oid.

Dat je daarbij niet direct kan terugvallen op CC is duidelijk, maar ik weet van Staufenbiel (Jamara Xenon geen ervaring mee) dat ze geen rommel verkopen, ondanks het feit dat het een prijsbokser is. Ook de garantie afwikkeling van een defecte Schulze regelaar (eigen ervaring!) was voorbeeldig.

De software en evt. updates is idd een punt: ik zal eens in mijn beste duits vragen wat ze hierop te melden hebben, en hun reactie in dit draadje laten weten.

Hans

ook volgens mijn locale hobbyshop zijn de jamara regelaars exact gelijk aan de CC's alleen ander label.

de garantiegevallen zouden uiteindlijk ook daar terecht komen, maar uiteraard via jamara.

ik geloof ook niet dat dit klonen zijn, maar dat er alleen een ander stickertje opzit.

Afgezien van de garantie die logischer wijze niet door CC kan gegeven worden, en al dan niet een iets ander opbouw of wat dan ook, heeft er iemand ervaring met deze "klonen"?

Mij maakt het niet uit of dat nu dit of dat merk is, origineel of niet. Wat mij gewoon interesseert, is of die regelaars, dit goedkoper zijn, ook goed werken. Wat zijn jullie ervaringen met deze goedkopere regelaars? Werken ze evengoed of is er een duidelijk verschil?

:arrow: verplaatst naar "model electronica"

Zou die phoenix link er gewoon op werken?

Er staat ook een USB link op de Staufenbiel site dus ik denk dat het allemaal gewoon relabeled CC is
Air/Craft verkoopt de originele CC regelaars echter NOG goedkoper dus.....?

Peter

Er is toch een verschilletje met de CC-regelaars.
"ohne BEC"
Er zit namelijk geen BEC op, zal daar het prijsverschil wel zitten zeker.

@ Dirk W, ik zou toch maar eens beter lezen.
Er staat 10 Amp, 5-10 cellen BEC, 5-16 cellen ohne BEC, 6 gr.
Dus onder de 10 cellen is de BEC goed, boven de 10 cellen kun je de BEC niet veilig gebruiken.

Via Hobby-land.de te horen gekregen dat Staufenbiel deze regelaars via Jamara inkoopt en die kopen ze weer in via Horizon en die halen ze weer bij Castle Creations (wel steeds batches van 1000 stuks). Dus als je er ooit iets aan krijgt dan moeten ze voor een garantie regeling ook via die weg naar Castle en terug. Tegen de tijd dat je dan je gerepareerde regelaar terug hebt is het seizoen al lang en breed voorbij.

Back