Castle ICE HV60, 80, 120 probleem, checken!!!

> Ensure that person testing the controller is not carrying a static charge.

en iedereen weet wat die hier moet doen ?
in Nederland is het dus genoeg om een radiator van de CV installatie of een kraan aan te raken.

Ik vind het trouwens een slecht en onduidelijk verhaal wat je dus helemaal moet lezen om te weten te komen wat nu precies goed of fout is. De plaatjes spreken volgens mij de tekst tegen.

Maar als ik het goed heb begrepen moet een business kaartje tussen de optocoupler en de spacer passen, en dan is het goed. ?

Bart,

Simpelgezegd, er mag geen kaartje tussen de spacer en de onderdelen passen, dan blijft de boel wellicht niet goed inelkaar zitten. Dus als het kaartje past die aanduwen en mooi laten zitten :) Zit het toch ook klem?

wel goed om dit toch even na te kijken. heb die van mij (HV80) open gehad om te checken.. deze heb ik vrij recent aangeschaft dus zou maar zo kunnen. Bij het openmaken zaten de optokoppelers tegen de spacer. als je ligt met je vinger op de print drukt op de plek waar de throttle kabel bevestigd zit merk inderdaad een heel klein beetje ruimte tussen de opto koppelers en de alu spacer.. maar niet genoeg om er een visite kaartje tussen te proppen... dan moet deze dus goed zijn volgens de aanwijzingen. en uiteraard getest of de behuizing wel in elkaar blijft zitten pffff ;)
lekker spul he.

De dikte van een visitekaartje varieert nogal. Concrete afstanden zouden een betere vermelding zijn, controleren doe je dan met een voelermaat. :?

Eén van de clubleden had dit aan de hand en rookte zijn 80HV bij de eerste vlucht vrolijk op. :( Best fijn, je krijgt wel een nieuwe maar de schade aan je heli wordt niet vergoed. :?

Eén van de clubleden had dit aan de hand en rookte zijn 80HV bij de eerste vlucht vrolijk op. :( Best fijn, je krijgt wel een nieuwe maar de schade aan je heli wordt niet vergoed. :?

Een beetje helipilot hoort te kunnen autoroteren.... helemaal omdat je met een HV systeem een los ontvanger pack nodig hebt.....:confused:

[mod] :offtopic: [/mod]

Een fabrikant hoort zijn toleranties op orde te hebben.
Zoiets mag je nooit geen heli of vliegtuig kosten wat mij betreft.
CC brengt dus een service bericht uit.
En zo hoort dat ook gewoon.
Doe er je voordeel mee, en controleer het even.

Grt,
Eric

Back