castle link werkend krijgen op EEEPC

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Ik heb hier een kleine laptop liggen van Asus, het is een EEEPC welke werkt met een soort van Linux als besturingssysteem.
Nu heb ik die pc via een usb flash drive opstartbaar als Windows xp computer. De castle link software is geinstaleerd op een SD kaart en dat werkt op de laptop van mijn zoon. Maar op de EEEPC werkt het niet en krijg ik de melding .net software ontbreekt. Nu heb ik de .net software gedonwload en wil ik die op de usbdrive instaleren, maar dat lukt niet. Wie oh Wie heeft een oplossing voor dit probleem.

Dus met andere woorden heren programeurs hoe krijg ik de windows opstart gebeuren op een usb stick zodat die .net software er ook werkend opstaat.

Hoi Theo

kan je wat fotos maken van de foutmeldingen dan kan ik beoordelen hoe het zit.
het zal fameworks .net zijn die je mist. staan sp2 er al op?

groeten hans

sp2 installeren op een drive die boot van usb ?
dat word interessant vrees ik.

Volgens het bijgeleverde boekje zou het moeten kunnen, alleen werken ze daar met een usb-rom drive om de software te instaleren en die rom drive heb ik niet anders was het makkelijk klaar. Ook geven ze aan dat een 2 gig usb stick voldoende is, liefst niet meer omdat niet alle "grote" usb sticks herkend worden.

Ik moet dus eerst op mijn normale pc die usb stick fromateren en voorzien van de windows xp software en daar zit denk ik het probleem.

Zoals ik het nu heb krijg ik met het instaleren van de castle software de melding dat die .net framework ontbreekt en dan stopt de instalatie van de software. Als ik hem dan via mijn pc instaleer op de xd kaart werkt het niet om diezelfde reden.

De software van de Markus regelaars werkt echter wel op die kleine pc als ik hem met die windows usb stick opstart. Dus bij die software is er geen vuiltje aan de lucht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is je USB-stick U3-compatible? In dat geval kun je gewoon XP en de rest van de handel op de stick installeren en opstarten vanaf de stick.

Dat weet ik niet, de nu gebruikte stick is al enkele jaren oud, dus zal wel niet. Morgen eens kijken naar zo een stick.

Het werkend krijgen van dit geheel is niet onmogelijk, ben nu op de goede weg. Eindelijk heb ik nu door hoe het allemaal werkt.

Van de week een nieuwe USB stick halen en alles opnieuw uitproberen.

Wel heb ik een ander probleem waar ik tegen op loop. Via mijn normale PC heb ik de castlelink software geinstaleerd op een usb stick, dat werkt perfect, maar nu kon ik de normale software op mijn pc niet meergebruiken. Omdat ik die wel nog wil kunnen gebruiken dus alles weer opnieuw geprobeerd te instaleren, maar nu krijg ik tlekens het bericht driverinstall is not a valid short file name en de instalatie stopt. Wie weet wat hier de oorzaak van is en hoe ik dat kan oplossen.

Back