castle motor probleempje!wie helpt mij even??

ik heb het al eens in een ander topic gezet maar kreeg toen weinig reactie.en ik ben er nog steeds niet uit.

ik heb hier een neu(castle) liggen waar de voorste roullement(kogellager)van kapot is.ik heb dus een besteld en deze geplaats.deze past precies.alleen is er aan de voorkant van de motor geen randje die dit roullement tegenhoud.bus na enkele meters.trilt hij zo uit de motor.iemand tips
wat ik hier kan aan doen??

greetz

ik weet het niet.hij was al kapot .en daarmee heb ik dat niet gezien.
ik het model van lager gevonden op de site van castle.en deze besteld
die past precies.maar zoals eerder vermeld komt hij los.mss toch locktide zoals tim vermeld.
kan dit tegen hoge temperaturen??
ik heb er geen ervaring mee!

greetz

kijk iig even of er een groef voor het lager zit, niet dat er een borg-clip voor het lager moet om eht op de plaats te houden.
Ik verwacht neit dat secondenlijm of loctite het zou houden namelijk.

Ik verwacht niet dat secondenlijm of loctite het zou houden namelijk.

Volgens mij zijn er sommige borgingsproducten van loctitie die het bij 140 graden celcius nog steeds goed doen (bijv. schroefborging / frene tranch). Op mijn grote mensen brommer gebruik ik dit en die wordt op de plaatsen waar het is gebruikt zeker zo warm. Dito voor vloeibare pakking.
Trouwens siliconenkit zou het ook moeten kunnen doen tot voorbij de 100 graden celcius.
Secondenlijm schijnt er te zijn in een hoge temperatuur variant (LOCTITE® 407™) te zijn deze houdt tot ong 165 graden celcius. Wel duur met €20 voor een tube.

Hoe warm wordt je motor op die plaats is dus eigenlijk eerst de vraag. Waarschijnlijk kan je volstaan met een drupje vloeibare pakking of schroefborging of een lik siliconenkit.

ga er maar vanuit dat je geen locktite of oid moet gebruiken om het lager vast te zetten.
ik denk dat Klamath wel een punt heeft.
Ik denk gewoon dat er een borgringetje voor het lager moet komen...

Ik heb zelf een Castle Neu 1515 Y1 (2200kv) motor in m'n Muggy zitten. ik zal vanmiddag wel even de motor er af pakken en een paar foto's maken. (of gewoon even kijken en het beschrijven.)
dan zou je toch vrij snel het antwoord moeten hebben. :) om welk lager gaat het trouwens? aan de kant van het pinion, of aan de achterkant?

Gr,
Tim

hoi
het is de voorste.
aan de kant waar het tandwiel komt.
dit is het model Neu Motors 1515/2.5D/Q Motor 1700kv
ik ben benieuwd naar de foto's.mss kom ik er zo wel uit

alvast bedankt

Back