Castle Phoenix 120 ESC programmeren

Heli-Uwe

Forum veteraan
Hoi,
ik heb een castle phoenix 120 ESC op een T Rex 700 (12 s lipo)
met een 510 kv motor van align.
Hoe ik een ESC bij een 450er align programmer snap ik nog,
maar als ik die phoenix handleiding zie of die filmpjes op you tube kijk,
kom ik niet uit,
zou het handig zijn (of moet het), dat ik een castle USB stick heb,
of kan ik na een volgorde zo als bij de gewoone align esc programmeren,
bedankt voor de hulp,
Uwe

Enof het handig zou zijn als je de USB castle link zou hebben om de ESC te programmeren want dan heb je op een gebruiksvriendelijke manier een overzicht van welke parameters je kan instellen met welke waarden zonder de handleiding => zie entering programming mode ernaast te leggen en met je throttle stick te selecteren en te bevestigen.
Daarentegen hoef je als je niet alle puntjes op de i wilt hebben ingesteld onmiddelijk aan de slag out of the box met Castle.
Kijk wat ze in de handleiding zetten :

STANDARD SETTINGS:
★★ Auto-LiPo cell detection with soft cutoff when cells reach discharged state
★★ Throttle Range is self-adjusting
★★ Auto motor cutoff when radio signal is lost or radio interference becomes severe
The Castle Link USB programming kit (sold separately) gives you access to many advanced programming options, such as incredible helicopter governor modes, control line
governor settings, motor timing, audible alert tones, as well as incredible data logging capabilities for the Phoenix Ice. Please visit castlecreations.com to download the
latest software!

Deze instelling kunnen voor jou ESC en Motor 700-MX 510KV handig zijn ze over te nemen :
Castle Link Settings for Align 700E/700MX 510KV

Mijn mening is als je zoveel centen spendeert aan een dergelijke heli met goeie setup ga je ook niet besparen op een handig extra tooltje dat geen overbodige luxe is in dit geval en telkens ook voor andere Castle ESC's kan gebruiken ;-)

Succes

STANDARD SETTINGS:
★★ Auto-LiPo cell detection with soft cutoff when cells reach discharged state
★★ Throttle Range is self-adjusting
★★ Auto motor cutoff when radio signal is lost or radio interference becomes severe

Succes
:D Dank je voor de uitleg !
Ik heb wel gelezen over de standard settings en die ook zo gebruikt (gevlogen), allen wilde ik zeker zijn, dat alles goed ingestellt is.
Ik zal deze usb adapter (staat in de handleiting hoe dat heet) kopen, om rustig aan de PC de instellingen te vergelijken, nog eens bedankt,
Uwe.

:cool: Voor andere instellingen zo als 3GX of HC3 Xtreme gebruik ik ook de PC met een usb-link om alle instellingen te vergelijken / intestellen, heel handig.

Dit is wat je nodig hebt bijv.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze verkoper sliep allerminst maar was nèt even offline
Ik zie je i.p. vandaag. Dan zal ik je laten zien wat je ermee kan instellen ;-)

P.s.: Bedankt Tribal :thumbsup:

helicopter en ESC ingestellt met usb stick,
zijn toch 'n paar instellingen, die ik wilde weten en die niet 100% waren,
zo als cut-off hard/soft en optouren van N naar idle,
allemaal bedankt nog;) Uwe

Back